הקרב על הרב

גפני חושף: בכירים בש"ס מטרפדים את 'חוק עמאר'

ח"כ משה גפני חשף היום במהלך עימות שפרץ בין ח"כי דגל התורה לח"כ נסים זאב (ש"ס), כי בכירים בש"ס מבקשים לטרפד את העברת חוק עמאר, ובכך למנוע את מינויו של הרב הזוכה לתמיכה ממנהיגה הרוחני של ש"ס - לקדנציה שניה. לפי גפני: "בכירי ש"ס פנו אלינו והתחננו בכדי לטרפד את חוק עמאר" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני, מאשר את טענות חלק מאנשי הרב עמאר (צילום: פלאש 90)

האם בכירים בש"ס פועלים נגד חוק עמאר? על פי דברי חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב התשובה היא כן.

הצהריים (שלישי) התכנסה ועדת הכנסת ודחתה את בקשת ח"כ אורי מקלב לרביזיה בעניין הוועדה שתדון בחוק הרבנות הראשית, כך שהחוק ידון בוועדת הפנים, כפי שהחליטה הוועדה כבר אתמול.

אולם, במהלך הדיון צצו שוב הוויכוחים והמחלוקות בין חברי הכנסת החרדים מש"ס ומיהדות התורה.

ח"כ אורי מקלב נימק את בקשתו ואמר: "לאן מידרדרת בחירת הרבנים הראשיים? את כל הגועל נפש מכניסים לחוק הזה. אם מעבירים את החוק מוועדת החוקה, שם הוא כבר נדון בכנסת הקודמת, אנחנו מציפים את כל הכיעור הפוליטי. מבחינה מקצועית זה צריך להישאר בוועדת חוקה".

ח"כ ניסים זאב מש"ס השיב למקלב: "אני הולך להתעלף כשחבר הכנסת מקלב, השיה התמימה, מדבר על מקצועיות. מה ח"כ גפני לא עשה אתמול למען הדרת נשים? נשאר בכנסת עד 4 לפנות בוקר".

סיעת ש"ס, נגד הגר"ע יוסף? (צילום: פלאש 90)

"ועדת הכנסת סוברנית להחליט איזו ועדה תדון בחוק. כל המטרה שלכם היא לדחות. אתם רוצים גרוע או גרוע יותר? יש לך מישהו אחר? מה אכפת לי בכלל מי יהיה הרב האשכנזי? יש פה את חוק הרב עמאר. יו"ר ועדת חוקה אמר שיקבור את החוק קבורת חמור. אנחנו לא חמורים והוא לא יקבור אף אחד" הוסיף זאב.

הרגעים המעניינים בדיון, התרחשו כאשר חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב הטיחו בניסים זאב ואמרו: "אתה לא יודע את האמת, תנועת ש"ס מדברת בשתי קולות, אנחנו לא נחשוף את שמות בכירי ש"ס שפנו אלינו והתחננו שנעשה הכל בכדי לטרפד את חוק עמאר".

במידה ודברי חברי הכנסת מיהדות התורה נכונים, הרי שמדובר כאן בחתירה נגד מנהיגה הרוחני של ש"ס מרן הרב עובדיה יוסף ויו"ר ש"ס אריה דרעי, זאת לאור העובדה שהרב התבטא מספר פעמים כי ברצונו לראות את הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר ממשיך לכהונה שנייה בתפקיד הרב הראשי לישראל, כך שלא ברור כיצד אותם בכירים בש"ס ביקשו לטרפד את החוק המאפשר לרב עמאר לרוץ לכהונה שנייה.

יצוין כי מקורביו של הראשל"צ הרב שלמה עמאר טענו מספר פעמים כי: "בכירים בש"ס, חלקם חברי כנסת, מנסים בכל מחיר למנוע את בחירתו של הרב לכהונה שנייה", בכך, מחזקים ח"כי 'דגל התורה' את טענותיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר