בעקבות המאבק בחוק עמאר

משבר מנהיגות? ניצני מרד נגד דרעי בקרב ח"כי ש"ס

הפרשנים אבי בלום ויעקב ריבלין חשפו כי גורמים בלשכת ראש הממשלה שוקלים להאריך את כהונת הרבנים הראשיים בשנה. בתכנית 'פילפוליטיקה', אישר ח"כ אורי מקלב את הדיווח • עוד במירוץ: בש"ס מתקיים מיני מרד נגד היו"ר אריה דרעי, וגם: האם חוק עמאר יעלה בשבוע הבא? • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90)

הרב עמאר ימשיך בכהונתו ללא חוק עמאר? הפרשנים הפוליטיים יעקב ריבלין ואבי בלום חושפים בתכנית 'פילפוליטיקה' המשודרת בתחנת הרדיו 'קול ברמה', כי בלשכת ראש הממשלה שוקלים להאריך את כהונת הרבנים הראשיים.

בתכנית השבועית, שעסקה השבוע במירוץ לרבנות הראשית, נחשף כי בלשכת ראש הממשלה נבחנת האופציה של הארכת כהונת הרבנים הראשיים. לדברי הפרשן אבי בלום: "יש הצעה מלשכת ראש הממשלה להאריך את כהונת הרבנים הראשיים בשנה נוספת".

הדיווח, זכה בהמשך התכנית לאישורו של ח"כ אורי מקלב (דגל התורה), שאישר כי האופציה אכן נשקלת על ידי גורמים בלשכת ראש הממשלה.

יעקב רבלין, התייחס לדיווחים לפיהם יו"ר ש"ס אריה דרעי היה זה שהתנגד בעצם מאחורי הקלעים להעברת חוק עמאר: "נזכיר שדרעי הוא זה ששלח את ח"כ אברהם מיכאלי להגיש את הצעת החוק אבל מאחורי הקלעים הוא עשה את הכול בכדי לטרפד. הסיבה ברורה - בגלל הדיל של הרב עמאר והרב סתיו".

"אבל יש עוד סיבה" הוסיף ריבלין, "ולא נרחיב בגלל כבוד תלמידי חכמים, נאמר רק שזה לא רק הרב עמאר והרב סתיו אלא הרב עמאר ועוד משהו". בלום הוסיף: "כבוד מועצת החכמים" כשהוא רומז למאבק נוסף על ההנהגה הרוחנית של ש"ס.

ח"כים בש"ס נגד דרעי: "הוא משחק בנו"

בהמשך מצטט בלום משפטים חריפים שנשמעו מחברי כנסת בתנועת ש"ס כנגד יו"ר התנועה אריה דרעי: "הוא משחק בנו" ו"האיש הזה לא למד כלום".

ריבלין הוסיף ציטוט של ח"כ בש"ס שלכאורה לא מאמין שדרעי דובר אמת בשם מרן הגר"ע יוסף: "צריך לשאול את הרב אם באמת הוא אמר לעשות ריויזיה ולמשוך את החוק. אני לא מאמין לאף מילה שלו".

למרות שכלפי חוץ נראה כי ניסים אלקסלסי, איש אמונו של הרב שלמה משה עמאר, הפסיד במערכה וכי הרב עמאר לא יוכל להתמודד לכהונה שנייה, ריבלין טוען: "אני לא אתפלא אם בסוף הוא ינצח".

בלום הסביר: "נתניהו אומנם הפך ללוזר, שכל מי שהוא תומך בו הוא מפסיד. תיאורתית הממשלה יכולה להודיע לבג"צ שהליך הבחירה מתעכב בכמה ימים, בגלל חקיקה שנמצאת בהליכים אחרונים".

העיתונאי יעקב ריבלין חשף, כי בסדר היום של הכנסת יש דיון על חוק עמאר ביום שני הקרוב, מה שמוכיח שבסביבת החפצים בהעברת החוק - לא מתייאשים, למרות מה שהיה נראה כ'קבורתו'.

אנשי הרב עמאר איימו: "הוא יינטוש את ש"ס"

ריבלין ובלום עסקו באופציה בה דרעי יורה לח"כ מיכאלי למשוך את החוק ובכך לסכל כל מהלך: "על החוק הזה חתומים עוד שניים שזה יעקב מרגי וניסים זאב. וזאב שפך אש וגופרית על דרעי בשידור חי".

"אבל למיטב ידיעתי, חושף ריבלין: "אחד ממגישי החוק מתכונן לצאת לחו"ל ביום ראשון, ואז לא תהיה אפשרות למשוך את החוק".

בהמשך מדבר בלום על 'כמעט מרד' בתוך ש"ס: "כמה חברי כנסת בש"ס שקלו ביום רביעי לשבור את הכלים, ולומר 'עד שלא שמענו את זה מהרב עובדיה מבחינתינו זה לא נאמר, אנחנו הולכים לבית הרב'".

לדברי הפרשן יעקב ריבלין: "אחד מאנשי הרב עמאר איים השבוע שאם ש"ס תמשוך את החוק אז יכול להיות שהרב עמאר יעזוב את ש"ס ויהפוך לאחד המנהיגים של הבית היהודי כמו הרב מרדכי אליהו זצ"ל".

האזינו לדברי בלום וריבלין באדיבות קול ברמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר