תמה הסאגה?

המרוץ לרבנות: הממשלה אישרה הקמת וועדה הממנה

בתום סאגה ארוכה, נראה כי 'חוק עמאר' נקבר סופית, לאחר שהממשלה אישרה את הקמת הוועדה הממנה את הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, בה יכהנו לראשונה 2 נשים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה (צילום ארכיון: פלאש 90)

'חוק עמאר' נקבר: שרי הממשלה אישרו הבוקר (ראשון) בישיבה השבועית את הרכב הוועדה שתמנה את הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.

את ההצעה להקמת הוועדה הגיש יו"ר 'הבית היהודי', שר הדתות נפתלי בנט, אך למרות זאת דווקא חבר סיעתו, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל נמנע בהצבעה.

בוועדה שתמנה את 150 חברי הגוף הבוחר, יכהנו לראשונה שתי נשים, זאת לאחר שהממשלה החליטה לאמץ את הצעת נפתלי בנט וסגן שר הדתות אלי בן דהן.

שתי הנשים שנבחרו לכהן כחברות הוועדה הן השופטת בדימוס שרה פריש ועורכת הדין ציפי פינקלשטיין.

יו"ר הועדה יהיה הרב דוד מלכה, דיין בית הדין בפתח תקווה, ולצדו יכהנו גם אברהם בריסק המזוהה עם הרב הראשי יונה מצגר, וד"ר יעקב הדני המזוהה עם הרב הראשי שלמה עמאר.

יצוין כי החלטת הממשלה הבוקר קוברת למעשה את האפשרות לנסות ולחוקק את 'חוק עמאר' מאחר ומדובר במה שמוגדר כ"שינוי כללי המשחק תוך כדי משחק", ולכן כעת יצטרכו בש"ס ויהדות התורה לבחור מועמדים חדשים בהם יתמכו בבחירות לרבנים הראשיים.

סגן שר הדתות אלי בן דהן שוחח עם הנבחרות לתפקיד ואמר כי "במשך שנים אני פועל לקידומן של נשים ואני ממשיך לעשות זאת גם בתפקידי הנוכחי. עיני הציבור בישראל נשואות אלינו. אני מקווה שבסוף התהליך, הגוף הבוחר יבחר רב ראשי ציוני-דתי. לפחות בהרכב וועדת הבחירות - היסטוריה נעשתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר