"החוק נגד ייבוא כבד אווז - ייפגע בשחיטה באירופה"

אב בית הדין של פריז, הגאון רבי ירמיה כהן, מביע חשש כי הצעת החוק המבקשת לאסור ייבוא כבד אווז - תפגע בשחיטה הכשרה: "כל מעייניהם - עצירת השחיטה היהודית" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
כבד אווז (צילום: Luigi Anzivino, ויקיפדיה)

החוק של ח"כ דב ליפמן ייפגע בשחיטה הכשרה באירופה? הגאון הרב ירמיה מנחם כהן, אב בית הדין של פריז, מביע חשש מהחוק אותו הגיש ח"כ דב ליפמן המבקש לאסור ייבוא כבד אווז לישראל, ואומר כי החוק עלול לפגוע במאבק למען השחיטה הכשרה באירופה.

"כידוע חלק מהאומות האירופאיות אוזניהם קשובות ל"ירוקים" אשר כל מעייניהם היא עצירת השחיטה היהודית..." אמר הרב כהן, "תארו לכם איך ייראה בעיניהם שישראל עצמה הראשונה שאוסרת ייבוא של כבד, אשר גודל לדעתה לא על פי כללי צער בעלי חיים... מציעי החוק נותנים בזה בצורה ודאית חרב פיפיות לאויבינו" ציין הרב כהן במכתב ששלח לשר החקלאות יאיר שמיר, לאור הסרת התנגדותו לחוק.

לדבריו: "ראיתי במו עיניי כי הינם (האווזים) ערניים, בריאים ושלמים, ולא כמו פעם שהובאו רק 'בסוף דרכם' לשחיטה. הווטרינרים האירופאים רואים זאת, והם מאשרים זאת, יהיה זה אבסורד שדווקא ישראל תהיה 'האור לגויים' והיא תוכיח לגויים שהם טועים, ויש צער בעלי חיים בהלעטה, והיא אסורה".

(צילום: באדיבות סטודיו לחיים, פריז)

הגר"ימ כהן מסיים את מכתבו, כאמור, בהשפעה השלילית שהוא צופה שתיגרם על ידי החוק לשחיטה באירופה. לדבריו, לא רק שהדבר ייפגע באינטרס היהודי במסגרת המאבק החקיקתי שמתנהל כנגד השחיטה, אלא יהיו למהלך אף השלכות ציבוריות.

יצויין, כי כבר כיום כמה מחברות המזון וההסעדה הגדולות באירופה מחרימות את המשחטות הכשרות, מהלך שנגרם כתוצאה ממחאות של הארגונים למען זכויות בעלי החיים והוביל לסגירתן של משחטות גדולות ביבשת. לדבריו, מהלך ישראלי של איסור ייבוא של כבד ובשר אווז ייתן רוח גבית למאבק הציבורי המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר