גפני חושף: מה הגיב הגראי"ל על נפילת 'חוק עמאר'

במהלך כינוס הרבנים, חשף ח"כ משה גפני, את תגובת מרן הגראי"ל שטיינמן כששמע על נפילת 'חוק עמאר': "על זה נאמר בפסוק: 'ברצות ה' דרכי איש גם אויביו ישלים עמו'" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן עם ח"כ משה גפני (צילום ארכיון: פלאש 90)

במהלך כינוס הרבנים שהתקיים אמש (ראשון) במטרה להקים קול זעקה ומחאה כנגד הפגיעה במוסד הרבנות, חשף ח"כ משה גפני מ"יהדות התורה" אמירה מעניינת שנאמרה לו מפי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן על נפילדת דיל עמאר-סתיו בכנסת במהלך סוף השבוע האחרון.

"אני אמרתי למרן הרב שטיינמן שיהיה בריא, ביום חמישי האחרון, כשאני מנסה להרגיע אותו על בחורי הישיבות, והוא אמר לי: 'אבל יש להם רוב'", סיפר גפני, "ניסיתי להסביר לו שבכנסת לפעמים זה עובד אחרת".

"באתי אליו (אחרי ההצבעה) ואמרתי לו, הנה אנחנו היינו לבד, לבד, בחוק הזה שאני קורא לו 'חוק הדילים', היינו אורי מקלב, אני ועוד כמה פה ושם. זהו. וניצחנו. לא הצליחו להעביר את זה", ממשיך גפני, "אז הוא אמר לי על זה נאמר בפסוק: "ברצות ה' דרכי איש גם אויביו ישלים עמו'".

בהמשך תקף גפני את הפגיעה הקשה ביסודות הדת והכרסום בסמכותם של הרבנים והסביר כי הרוב במדינת ישראל הינו ציבור מסורתי המסתמך על שירותי הדת אותם מעניקה לו הרבנות הראשית לישראל.

גפני התריע כי אם גיור יהיה מהיום והלאה שלא על פי ההלכה הרי שהציבור החרדי יצטרך להיקרע מהציבור המסורתי שאנחנו נמצאים עמו יחד. "מרן הרב שך זצ"ל, מורי ורבי, נאם בדבריו ודאג על הרחוב בתל אביב ולא על רחוב רבי עקיבא בבני ברק", אמר גפני.

"כל חינוכנו", הדגיש גפני, "היה שתפקידנו הוא לא רק לדאוג לעצמנו אלא לדאוג לאחרים, לחילונים. מי עומד בחזית הזאת? לא תלמידים בפוניבז' או בשפת אמת, אלא אתם, הרבנים, שנמצאים בחזית הזאת יום ויום! ונגדכם מתנהלת המלחמה הגדולה".

"מכאן אני קורא לנפתלי בנט יו"ר הבית היהודי", המשיך גפני, "שלא לתת יד לפתיחת אזורי הרישום. עולה היום אחה"צ הצעת חוק של מאיר שטרית בוועדת החקיקה על נישואים אזרחיים ממש. אל תיתן יד להרס היהדות, זו אינה מלחמה רק על רישום הנישואין אלא המטרה הברורה הינה להפריד את הדת מהמדינה".

גפני הודה לרבנים והצהיר בפניהם: "אנחנו יחד ננהל את המאבק למען השם ותורתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר