אז מי מבניו של מרן הגר"ע יוסף יהיה ממשיך דרכו, וכשיטת מי מבניו יש לפסוק להלכה? אם רוצים לדעת את דעתו של מרן הגר"ע עצמו, הרי שתשובתו הכתובה רואה אור בימים אלו בהסכמה לספרו של בנו הגאון רבי דוד יוסף, רבה של שכונת הר-נוף בירושלים, ומי ששמו מוזכר גם בהקשר של הרבנות ירושלים.
בהסכמה הארוכה, המתפרסמת בתחילת ספרו החדש, העשירי במספר בסדרת ´הלכה ברורה´ של הגר"ד יוסף, מתבטא אביו הגר"ע יוסף במילים נדירות אודות מי מבניו הוא האיש שיהיה ממשיך דרכו ופסקיו "בני יקירי, ידיד נפשי אהובי וחביבי דיתיב בתווני דלבאי, הגאון המופלא.. חריף ובקי סיני ועוקר הרים", וממשיך הגר"ע וקובע: "והוא ממשיך דרכי בהלכה, וחזקה על חבר שאינו מוציא מתחת ידו דבר שאינו מתוקן, וה´ עימו שהלכה כמותו..."
הגר"ע יוסף אף אינו מסתפק בכך, ובויכוח ההלכתי בין שני בניו, רבי דוד ורבי יצחק בשאלה אודות הברכה הנדרשת על ה´במבה´, ויכוח בו גרס רבי יצחק יוסף כי ברכתו אדמה, ואילו רבי דוד יוסף פסק כי ברכתו ´שהכל´, מכריע הגר"ע כפסק בנו רבי דוד שברכתו ´שהכל´, ומוסיף "ודבריו נכוחים למבין וישרים למוצאי דעת... והמעין ישר יחזו פנימו שיפה דן, יפה הורה, ודבריו נכונים לאמיתה של תורה בלא שום פקפוק... יישר כוחו וחילו".
הדברים הללו מקבלים משמעות רבה יותר, על רקע הבחירות הקרובות לרבנות ירושלים. כפי שנתפרסם בעבר, רואים עצמם שני בניו של הגר"ע כמועמדים למשרה הקדושה. עד היום נפוצו השמועות כי הגר"ע תומך בבנו רבי יצחק לתפקיד. השאלה כעת היא, האם ההסכמה שנחשפה מגלה דברים לא ידועים על דעתו האמיתית של הרב? ימים יגידו.
"ממשיך דרכי בהלכה". קטע מהמכתב:
המכתב המלא: