חשש: צה"ל ייאלץ לגייס בכפייה 3,000 חרדים

שלושה שבועות בלבד נותרו לממשלה לחוקק את חוק הגיוס החדש שיסדיר את נושא גיוס בני הישיבות, אחרת, ייאלץ צה"ל לגייס בכפייה כ-3,000 תלמידי ישיבות כבר באוגוסט (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חיילי הנח"ל החרדי (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ועדת פרי אמנם סיימה את דיוניה אך בעוד שלושה שבועות יחל גיוס אוגוסט ועדיין אין חוק שיסדיר את מעמדם של אלפי בני הישיבות.

בעיתון 'מעריב' מדווח הבוקר כי בעקבות כך, נותרו לממשלה שלושה שבועות בלבד כדי להסדיר במהירות חוק חדש שיבטל את צוות הגיוס הנמצאים אצל כ-3,000 בני ישיבות המיועדים לגיוס באוגוסט. הליך החקיקה יחל היום בתקווה לסיימו בתוך הזמן הקצר שנותר.

במידה ולא יחוקק חוק, הרי שהתלמידים ייאלצו להתייצב בבקו"ם אחרת דינם יהיה כשל כל מי שמשתמט משירות צבאי.

כזכור, חוק טל שהסדיר את מעמד בני הישיבות בוטל על-ידי בג"ץ לפני כשנה וחצי וביטולו נכנס לתוקף בחודש אוגוסט בשנה שעברה, אך מאז ועד היום לא השכילה הממשלה לחוקק חוק שיפתור את הסוגיה הבוערת.

בצה"ל, החלו אמנם בהליכי הגיוס ושלחו צווים מתאימים למיועדים לגיוס בתקווה כי עד למועד הגיוס בפועל הממשלה תסדיר את הנושא והם יימנעו מגיוס בכפייה.

מרבית מקבלי הצווים, בגילאי 17, התייצבו בלשכת הגיוס כהוראת מועצת גדולי התורה וקיבלו מועד גיס בפועל למחזור אוגוסט הקרוב שמתחיל ב-21 ביולי.

בצה"ל אומרים כי כ-3,000 חרדים מתוך מחזור גיוס שנתי של כ-8,000 בני ישיבות קיבלו צווי גיוס לאוגוסט והחלה היערכות לקליטתם, אך עם זאת, גורם צבאי מבהיר ל'מעריב' כי אם יגובש החוק שיסדיר את הנושא הם לא יגויסו.

בצה"ל מעדיפים כי הנושא יוסדר בחקיקה אחרת ייאלצו להתמודד עם אלפים שיוגדרו כמשתמטים כאשר כל ניסיון לגייסם בכפייה יוביל להתנגדות חריפה של הציבור החרדי.

בתוך כך מדווח 'מעריב' כי ועדת פרי תתכנס היום כדי לדון בהסתייגויות לחוק הגיוס החדש שגיבשה, שיעבור בשבוע הבא לוועדת השרים לענייני חקיקה ומשם להצבעה בשלוש קריאות במליאת הכנסת.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל ממשיך בהיערכות לגיוס חרדים החל מאוגוסט הקרוב, בהתאם לחוק שירות ביטחון ובהתאם להנחיות והחלטות הדרג המדיני, עד אשר יגובש חוק חלופי לחוק טל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר