גורמים במשרד החינוך: "מנהלי הסמינרים משקרים"

גורמים במשרד החינוך, הגיבו לטענות מנהלי הסמינרים, ואמרו כי הטענות לקיצוץ בתקציב תגבור לימודי יהדות "שקריות ומופרכות". לדברי הגורמים, ההפחתה בתקציב מגיעה לאור גידול בשנה האחרונה במוסדות הזוכים לתקציב עבור תגבור לימודי יהדות (חדשות, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
תלמידות סמינר (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לכתבה)

מנהלי הסמינרים משקרים? גורמים במשרד החינוך, מגיבים לטענות שהשמיעו מנהלי סמינרים, שלדבריהם נודע להם בפתאומיות על קיצוץ חד בתקציב לתגבור לימודי יהדות, וטוענים כי מדובר בהצגה לא נכונה של הדברים.

בשיחה ל'כיכר השבת', אמרו הגורמים במשרד החינוך, כי "בניגוד לשקרים של מנהלי הסמינרים, התקציב לא קוצץ. חלוקת התקציב המדובר לתגבור יהדות מתבצעת לפי מספר השעות המוקדשות לכך בכל מוסד".

הגורמים הוסיפו: "השנה ברוך השם, מספר השעות הכולל שהוקדש לתגבור יהדות בכלל המוסדות הגיע לשיאים חדשים, מה שהוביל לכך שאותו תקציב מתחלק בין יותר מוסדות, וממילא כל מוסד מקבל נתח קטן יותר".

"חשוב להדגיש, כי מן התקציב הזה נהנים, לא רק הסמינרים אלא גם חטיבות הביניים ובתי הספר העל יסודיים בחינוך הממלכתי דתי, וגם שם הנתח מהתקציב שמקבל כל מוסד, קטן בהתאמה בגלל הדרישה הגדולה שיש ברוך השם".

לדבריהם, הניסיון להציג את המצב כגזירות על הציבור החרדי "מגוחך ומופרך מין היסוד", לסיום, אמרו הגורמים במשרד החינוך בסרקזם כי "זעקת הקוזק הנגזל של מנהלי הסמינרים נוגעת ללב, טוב לדעת שיש מי שדואג באמת לתלמידות החרדיות".

כזכור, מוקדם יותר היום העלו בכירים באיגוד מנהלי הסמינרים בשיחה עם "כיכר השבת" חשש, כי הקיצוץ הנרחב לדבריהם, יגרום לפיטורי מורות.

בנוסף, הם הדגישו כי "יש כאן פגיעה קשה וחמורה, הן במורות והן בתלמידות, שייאבדו את הזכות לתיגבור לימודי יהדות".

עוד דווח, כי אמש, התכנסו ראשי מנהלי הסמינרים לישיבת חירום מיוחדת בה הוחלט לבדוק אפשרות לצאת למאבק משפטי כנגד ההפחתה בתקציב.

במהלך הישיבה הביעו מנהלי הסמינרים את פליאתם על הודעת המשרד על הקיצוץ בתגבור לימודי היהדות כשהמשרד מבקש החזר של מיליוני שקלים מכיוון שהוחלט כי ה'גזירה' תחול רטרואקטיבית משנה שעברה.

בנוסף, דיווחו מנהלי הסמינרים במפגש כי הממשלה מערימה קשיים בנוגע להעברת חלק מהתקציב שהיה בנוי עד עתה על בסיס ההסכמים הקואליציוניים.

תקציב הסמינרים היה בנוי על 45 אחוז מבסיס התקציב ועוד 45 אחוז מכספים שהועברו על-ידי סיעת 'יהדות התורה' אותם קיבלה בהסכמים הקואליציוניים, וכעת, יהדות התורה לא בקואליציה והממשלה מסרבת לשלם את חלקה בהחזקת הסמינרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר