נדחתה העתירה כנגד הרב אליהו

שופטי בג"צ דחו היום (ב) את העתירה שביקשה לפסול את מועמדותו של הרב שמואל אליהו בגין אמירות שיוחסו לו. השופטים ציינו כי עקב לוח הזמנים המצומצם, לא ניתן לדון בעתירה (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו (צילום: פלאש 90)

סוף לסאגה: העתירה שהגיש ח"כ עיסאווי פריג' ממר"צ נגד מועמדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי לישראל - נדחתה היום על ידי שופטי בג"צ, וזאת עקב לוח זמנים מצומצם.

בהחלטת השופטים, בראשות נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס נאמר: "הבחירות אמורות להתקיים רק מחרתיים ובלוח זמנים זה לא ניתן להכריע בסוגיה הזו".

יצויין, כי השופטים ציינו במקביל, כי הטענות כנגד הרב אליהו, יוכלו לשוב ולעלות לדיון בעתיד באם יהיו רלוונטיות.

כזכור, בתגובה ששיגר לאחרונה הרב אליהו ליועץ המשפטי לממשלה כתב: "אני אוהב את מדינת ישראל. קדושת הארץ וקדושת כל אדם שנברא בצלם אלוקים, שעליו אמרו חכמינו ז"ל "חביב אדם שנברא בצלם" - עומדים לנגד עיניי", וכתב הרב אליהו, "כאדם, כיהודי, כרב בישראל וכמי שמועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל אני רואה עצמי מחויב לכבד השקפות שונות של אהבת הארץ, לכבד את הזולת, לכבד את מוסדות השלטון, ולכבד את הגר".

"עם זאת, בהיותי נאמן הן לערכיה של תורת ישראל הן לערכי הציונות ומדינת ישראל, אני מבחין בין בני אדם, יהודים ולא יהודים, שכולנו מצווים בכבודם, לבין אויבים שמבקשים את רעתנו", מוסיף הרב אליהו.

הרב שמואל אליהו ממשיך וכותב ליועץ המשפטי כי "בצער קיבלתי את אסופת הציטוטים המיוחסים לי ובהם מופיעים ציטוטים לא מעטים המהווים מחזור מגמתי של נושאים שונים שכבר הועלו לסדר היום וירדו. חלקם כלל לא נאמר על ידי מעולם וחלקם נאמר בהקשרים אשר הוקצנו והוצגו במנותק מההקשר התורני שבו נאמרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר