הפילוג ב'העדה החרדית'

הרב אופמן נגד הגאב"ד: "אין קברים בבית שמש"

הרב עמרם אופמן, מו"צ 'העדה החרדית', יוצא במכתב בתמיכה בראב"ד הגר"מ שטרנבוך וקובע כי אין קברים בבית שמש - נגד עמדת הגאב"ד ומוחה על הפגיעה בראב"ד: "מחובתי לכתוב מחאה על מה שמבזים את רבינו שר התורה הראב"ד - הוא פשע בל יכופר". וכיצד התבטא האדמו"ר מדושינסקיא? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנות בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן)

סערת הבנייה במתחם גולובנציץ': בשעת אמירת דברי התורה בטיש ה"סעודה שלישית" התייחס כ"ק האדמו"ר מדושינסקיא לסערת הבנייה במתחם גולובנציץ' ולמחלוקת בין גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וויס לראב"ד הגר"מ שטרנבוך ואמר כי אין לציבור להתערב במחלוקת בין גדולי עולם ולא להרהר אחריהם.

"המצב המידרדר, כואב לי עד מאוד, וגורם לי לחולי, ועל כן אני זועק מעומק ליבי הרפו מזה", אמר הרבי לחסידים.

גם המנהיג הרוחני של קהל חסידי ירושלים האדמו"ר רבי אברהם שמחה חנון הודיע בסוף השבוע לחסידיו ולמתפללי בית מדרשו קהל חסידי ירושלים בבית שמש, שכל אברך מהכולל של הקהילה שילך להפגנות במתחם גולובנציץ' יורידו לו את זמן ההשתתפות בהפגנה ממלגת הכולל, והדבר לא ייחשב כשעת לימוד.

גם מו"צ 'העדה החרדית' הגאון רבי עמרם אופמן, גינה ביום שישי האחרון את הזלזול החמור בראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך כשבנוסף הוא קובע כי אין כלל קברים בכל המתחם בבית שמש

באגרת שפרסם בכתב ידו, פותח הרב אופמן בקריאה "אל אחינו היקרים בארץ ישראל ובגולה מכתב גלוי ומכתב מחאה". הרב אופמן קובע בנחרצות "להוי ידוע כקרוב אל מקום החלל, מחובתי להודיע שכל המודעות והתמונות והדיבורים כאילו חופרים קברים בבית שמש, הכל בשקר יסודם ואין שום קברים לעת עתה. ואם בעתיד ימצא, יתברר".

הרב אופמן ממשיך ומוחה על הפגיעה הקשה בראב"ד העדה החרדית וכותב: "יש מחלוקת בהלכה בין גדולי הדור ומלכים מתדיינים זה עם זה. אנו מה אכפת לנו והדבר מסור אך ורק להכרעתם. אשר על כן מחובתי לכתוב מחאה על מה שמבזים את רבינו שר התורה הראב"ד שליט"א הוא פשע בל יכופר".

הרב אופמן מצטט את הגאב"ד זצ"ל בעל ה"מנחת יצחק" שקבע באחד המחלוקות בעבר על אלו שביזו גדול בישראל כי "גיהנום כלה והם אינם כלים" והוסיף וכתב כי "ואין נפקא מינא אם הכותבים הם דיינים או רבנים או מורי הוראות. הכל בטעות יסודם. ואע"פ שאפשר שלפי טעותם הם מכוונים לשם שמים ומ"מ דיבורים וכתבים גורם לביזיון כבוד התורה שלא כדרכה של תורה על ידי המוקצים שבמחנה ועושים מעשה אלימות".

"ואני מודיע שמה שכתבתי, הוא באמת דעתם של רוב מורי הוראה של העדה החרדית ורובא דמינכר של היהדות החרדית השייכים לעדה החרדית. ומה שנתפרסם בשם נאמני העדה החרדית, אין כאן נאמני ואין כאן עדה חרדית. ופשוט שאין להם חלק לעולם הבא עד שיחזרו בתשובה שלמה", מוסיף הרב אופמן במכתבו.

לסיום מסביר הרב אופמן את הסיבה בגינה יצא במכתבו הנחרץ ואומר כי "במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש ולקיים לא תגורו מפני איש כי המשפט לאלוקים. ואקווה יוריד את חרון האף על ביזוי כבוד התורה, כאשר קיבלתי מרבותיי".

מכתבו של הרב עמרם אופמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר