השופט גרוניס: לפתוח את בתי המשפט בראש השנה

נוהל חדש של נשיא בית המשפט השופט אשר גרוניס, מורה לפתוח את בתי משפט השלום תוך כדי חילולו של החג היהודי ראש השנה. עו"ד איתמר בן גביר על ההנחיה: "יהיה בה כדי לפרוץ את הסכר, וכדי לגרום חילול המוני של החג" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם בתי המשפט יחללו את יום הדין - יום ראש השנה? נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס פרסם בימים האחרונים נוהל חדש המתייחס לימי ראש השנה והשבת המתקרבים.

השנה, ראש השנה יחול בימי רביעי וחמישי, מה שגרם לנשיא בית המשפט העליון השופט גרוניס להורות לנשיאי בתי משפט השלום לפתוח את בתי המשפט ביום חמישי, א בתשרי, בעיצומו של יום ראש השנה, החל מהשעה 18:00.

בעקבות ההחלטה, פנה עו"ד איתמר בן גביר במכתב לנשיא גרוניס בבקשה לבטל את ההוראה: "אמנם, הוראות חוק סדר הדין הפלילי ( סמכויות אכיפה – מעצרים) התשנ"ו 1996, אכן קובעות כפי שמפנה כבודו, כי עלה הצירוף של השבת והחג, על 72 שעות יובא העצור בפני שופט תוך 32 שעות ממעצרו, אלא שתקנות סדר הדין הפלילי המסדירות את ההליך הפרקטי קובעות מפורשות כי: ייעשה מאמץ להימנע, במידת האפשר, מחילול שבת וחג בקיום ההליך".

בן גביר מצטט אמירה של השופט אליקים רובינשטין בעבר: "עלתה על-ידי העורר שאלת קיומו של הדיון בערר בשבת. אכן, השופטת בבית המשפט המחוזי ציינה כי הדיון החל ב-17:00. השבת נכנסה למעלה מ-20 דקות לפני כן. איני יודע מה בדיוק הוצג לפני השופטת בפניה אליה, אך הדעת נותנת כי סברה שהנושא מצדיק דיון מיידי וטרחה מצדה לשם כך, בשל טענת הפרקליטות בדבר דחיפות מזה, ולשם שמירה על זכויות העורר מזה. לא כל התמונה לפני ולא אקבע מסמרות לגבי תיק זה, אך אציין, כי כמדינה יהודית ודמוקרטית אנו מתחבטים תדיר, כנודע, בשאלה של פעילויות ממשל למיניהן בשבת וחג".

עוד כותב במכתבו עו"ד בן גביר: "לא יכולה להיות מחלוקת שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ובבואנו לפרש את חוקיה של המדינה, שומה עלינו בראש ובראשונה לתת דעתנו לעקרונות של מורשת ישראל".

"גם אלה אשר אינם רואים באימוץ המשפט העברי כשיטת המשפט המועדפת בישראל מודים כי את חוקי המדינה יש לפרש בהשראה של עקרונות יהודיים, כיישום של החלת הערכים היהודיים במדינת ישראל".

"לאור כל האמור לעיל מחד גיסא" כותב בן גביר, "ומאידך לאור החשש כי הנחיית כבודו שנתנה היום, יהיה בה כדי "לפרוץ את הסכר", וכדי לגרום חילול המוני של חג (כאשר יש לזכור שאין מדובר רק בשופטים אלא גם בקלדניות, אנשי משמר בתי המשפט, עוזרים משפטיים וכן הלאה) אבקש מכבודו לשקול שנית את הנחייתו, ובכל מקרה להבהיר, כי ההנחיה עוסקת בתיקים שעניינם פיקוח נפש וכל השאר ימתינו לצאת השבת והחג ובא לציון גואל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר