שערורייה: אין ערכות מגן המתאימות לחרדים בעלי זקן

ההיסטריה סביב ערכות המגן חושפת שערורייה, כאשר עשרות אלפי חרדים בעלי זקנים, יאלצו, לפי פיקוד העורף, לגלח את זקנם כדי שערכות המגן יתאימו עבורם (חרדים, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חרדי עם ערכת מגן, השבוע (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

התקיפה האפשרית בקרוב על-ידי כוחות המערב בסוריה והחשש כי ישראל תיגרר למערכה בעל כורחה, יוצרים בהלה ופאניקה בקרב רבים מאזרחי ישראל שמסתערים על התחנות לחלוקת ערכות מגן בהם נוצרו תורים ארוכים ועומס בלתי נשלט.

אולם מתברר כי בכל מה שקשור לצרכי הציבור החרדי קיים זלזול מוחלט ואטימות מערכתית כאשר קובע פיקוד העורף כי לא יינתנו מסכות מיוחדות לבעלי זקנים.

השערורייה אף גדולה עוד יותר מאחר ובפיקוד העורף ממליצים לבעלי הזקנים לגלח את זקנם בשעת חירום כדי שהמסכות הרגילות יתאימו עבורם לשימוש. והסיבה, העלות הכספית הגבוהה של ערכות המגן המתאימות לבעלי זקן.

הבוקר חושף ישראל רוזנר בעיתון "יתד נאמן", מכתב תשובה בו ממליצים בפיקוד העורף ליהודי חרדי שביקש לקבל אישור למסכה מיוחדת המותאמת לבעלי זקנים (ברדלס מפוח) כי "על פי החלטת שר הביטחון וחוק התגוננות בנושא ערכות המגן, ערכות 'אקטיביות' אשר בעבר ניתנו לבעלי זקנים, יינתנו לבעלי בעיות רפואיות המחייבות שימוש במפוח בלבד".

בפיקוד העורף מוסיפים ומבהירים בתשובתם כי "בעת מצב חירום, בעלי זקנים יונחו על-ידי פיקוד העורף לגלח את זקנם על מנת שערכת המגן הרגילה (שחורה) תקנה להם את המיגון המתאים".

דובר צהל מסר בתגובה כי "ערכות המגן האקטיביות מיועדות תחילה לבעלי בעיות רפואיות שעמדו בקריטריונים, ולמבוגרים מעל גיל 73 שטחן אפשרות למגנם בדרך אחרת. כיום, לאור עלותן הגבוהה של ערכות או, הן אינן מחולקות לבעלי זקנים".

המסיכות המיוחדות מיועדות קודם כל לבעלי בעיות רפואיות וכי כיום בשל עלותן הגבוהה של ערכות אלו הן אינן מחולקות לבעלי זקנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר