הגראי"ל שטיינמן בירושלים: מישיבת מיר לבעלזא

הגראי"ל שטיינמן מסר אמש (שני) את שיחת החיזוק המסורתית בהיכל ישיבת מיר. משם הגיע ראש הישיבה לביקור מיוחד במעונו של האדמו"ר מבעלזא. סיקור ווידאו בלעדי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל נכנס למסור את השיחה במיר (צילום: כיכר השבת, משה ג'מל)

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן הגיע אמש (שני) אל היכל ישיבת מיר בירושלים למסור את שיחת החיזוק המסורתית לפני יום הדין.

תחילה, עלה ראש הישיבה לביתו של הגאון רבי רפאל שמואלביץ, מראשי ישיבת מיר, המרותק לביתו מזה תוקפה ארוכה בשל חוליו. הגראי"ל בירכו לקראת השנה החדשה ואיחל לו רפואה שלימה.

לאחר מכן עלה ראש הישיבה אל היכל הישיבה כאשר אלפי בחורים האזינו ברוב קשב לדבריו של מרן הגראי"ל שטיינמן. "אנחנו עומדים שני ימים לפני ראש השנה, וכל אחד יודע מה הענין של ראש השנה, ומה נקבע ביום הזה, שלא רק לשנה זו זה נקבע, אלא, לפעמים זה נקבע לכל החיים", פתח ראש הישיבה את דבריו.

"לפעמים קובעים על האדם שרח"ל יהיה חולה ויתייסר בייסורים קשים, ולפעמים נגזר על בנ"א שיעזוב את העולם, הכל נגזר בראש השנה, וא"כ אין מה לחדש בחשיבותו של ראש השנה", המשיך ראש הישיבה.

הגראי"ל האריך בדברי חז"ל על ראש השנה ועל תקיעת שופר ואמירת הפסוקים של מלכויות, זכרונות ושופרות, והסביר כי "לכן באים בראש השנה להזכיר בפסוקים אלו ולומר שכלל ישראל קשור עם התורה, וכל הפסוקים האלה מקשרים את כלל ישראל עם התורה, שכל החיים של יהודי זה תורה, ובלי תורה אין חיים. תכלית העולם הוא התורה, וממילא צריך בכל ר"ה להזכיר את ה'מתן תורה', ובזה אנו מזכירים שאנחנו רוצים לקבל את התורה וללמוד את התורה".

"וזה כל העבודה של ר"ה להגיע למצב שכל אחד יתכוונן שכל מגמת החיים שלו הם אך ורק חיים של תורה. זה עיקר העבודה. בודאי שצריך גם תפילה ובקשה, אבל הכל קשור לקבלת התורה שזה התכלית של החיים", הוסיף ראש השנה.

ראש הישיבה סיים את משאו ואמר: "א"כ אנו צריכים מאד להתחזק בתורה שזה התכלית של כל יהודי, וזה רצון הקב"ה שנתבונן בראש השנה במה שהיה בשעת מתן תורה, ועי"ז נזכה לכל טוב והקב"ה יעזור שאם נזכה לדרגה זו, נכתב בכתיבה וחתימה טובה".

לאחר השיחה בישיבת מיר הגיע מרן ראש הישיבה לביקור מיוחד במעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שקיבלו בכבוד רב.

השניים שוחחו במשך מספר דקות בדברי תורה כשהרבי מבעלזא התעניין בדרשת ראש הישיבה בפני הבחורים והגראי"ל חזר על עיקרי דבר.

לאחר מכן איחל מרן הגראי"ל לאדמו"ר מבעלזא ברכת שנה טובה כשהרבי ליווה אותו עד לרכבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר