קטסטרופה בירושלים: רחובות השכונות החרדיות מלאים אשפה

מאז צאת החג, השכונות החרדיות בירושלים מלאות בהררי אשפה ההופכים את חיי התושבים לבלתי נסבלים. יצחק פינדרוס מבטיח: עד הערב העיר תהיה נקייה (חדשות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת, יעקב אריה)

מי שהסתובב בשכונות החרדיות מאז צאת ראש השנה, היה צריך לאטום את אפו מפני הרחות הרעים שעלו מהררי האשפה. אחרי חג ארוך במיוחד, נוצרו בשכונות החרדיות, בעיקר סמוך למוסדות ולבתי מדרש ערמות בלתי נתפסות של זבל שגרמו לקטסטרופה תברואתית פשוטו כמשמעו.

עשרות גולשים זועמים שלחו ל"כיכר השבת" פניות בנושא, תוך שהם מציינים שבשכונות החילוניות "לא נשאר זבוב". כמו שאתם יכולים לראות מהתמונות, מעבר למפגע התברואתי במספר מקומות, הררי האשפה פשוט חסמו את המעבר להולכים ושבים שנאלצו ללכת על הכביש.

אחד התושבים אומר ל"כיכר השבת": "עברתי ליד בית המדרש של גור, לרגע חשבתי שמתקן איסוף האשפה 'חיריה' עבר לכאן, במרכז השכונה החרדית. אני גר כאן בסמוך, והריח פשוט בלתי נסבל".

בלשכת יצחק פינדרוס, האחראי על התברואה מסבירים כיצד הגיעו רחובות השכונות החרדיות למצב הנוכחי, ואומרים כי החג הארוך ייצר ערימות אשפה אדירות יותר מפי שלושה מכמות האשפה במוצאי שבת רגילה: "במוצאי שבת נוצר כ-1,700 טון אשפה, ואילו במוצאי החג נוצרו 5,700 טון אשפה".

"על פי התקדים של השנה שעברה נערכנו, ו-120 משאיות עשו שלושה סבבים כל אחת, ויש שיותר. כאשר כל משאית אוספת בסביבות 10-15 טון. בנוסף לאור המצב הבעייתי שנוצר, גייסנו 4 מנופים שיסייעו", הם מסבירים.

למה בכל זאת רחובות השכונות החרדיות נשארו עם הררי אשפה, וקטסטרופה תברואתית? יצחק פינדרוס עצמו אומר כי בכך אשמים קברניטי העירייה שלא מאשרים רפורמות ותקציבים שהציע: "אנחנו במעקב מצאת החג אחר הנושא ומודעים אליו. אין ספק שביממה האחרונה לא נעים להסתובב ברחובות ירושלים בעיקר בשכונות החרדיות".

"כממונה על אגף התברואה אני יכול לומר שקיימנו דיונים והערכות לחגי תשרי, ואכן האגף נערך במגבלות התקציביות שיש לו, הגיע הזמן שקברניטי העיר יבינו שצריך להשקיע בניקיון העיר. מה שמעניין את התושבים זה פחות אירוע פורמולה ויותר עיר נקייה ושירות לאזרח", אומר פינדרוס.

"הגיע הזמן", מוסיף פינדרוס, "שראש העיר יבין שצריך להשקיע יותר משאבים בתקציבי התברואה, התרעתי על זה בישיבת התקציב, אמרתי שאגף התברואה צריך לעבור רפורמה, אך משום מה ראש העיר לא קבל את הדברים. צריך למנוע את הפארסה הזו שרחובות השכונות החרדיות מלאות אשפה".

פינדרוס לא רק מסביר מה קורה בנבכי אגף התברואה, הוא גם מבטיח: "בשורה התחתונה, כינסתי את מנהלי הנפות, ואני יכול להבטיח על סמך מה ששמעתי מהם, שעד היום בערב 97% מהעיר תהיה נקייה".

עיריית ירושלים: מדובר בכמות זבל שהיא שיא של כל הזמנים

בעניין ניקיון העיר במוצאי החג והשבת: ראש העיר ירושלים ניר ברקת פנה עם צאת השבת למנכ"ל העירייה יוסי היימן והורה לתגבר את צוותי הניקיון כדי לסיים את הליך פינוי האשפה מרחובות החרדיות ומהשכונות הסמוכות. מדובר בכמויות שיא של כל הזמנים ועובדי אגף התברואה, פעלו במסירות רבה, בכוחות מתוגברים ובמאמץ מיוחד, להביא לפינויים בהקדם האפשרי. ראש העיר שיבח את מנהלי האגף ועובדיו על פעילות יוצאת מהכלל, שהביאה לביצוע מושלם של מבצע הניקיון לשכונות העיר.

בעניין ניקיון העיר: ראש העיר רואה את נושא הניקיון והתברואה כערך עליון בעיר ירושלים. חשוב לציין, הובלנו מהלך להפרטת הטיאוט. לאחר מו"מ ארוך הגענו להסכמה עם ההסתדרות, וועד התברואה ומשרד האוצר על הפרטת הטיאוט. ההסכמה כללה תנאים נדיבים ביותר לעובדים הפורשים. לצערנו הרב ההסתדרות חזרה בה מההסכמה, שלא על דעת העובדים. לאור זאת, העירייה עברה לדרך פעולה שונה וראש העיר פעל להרחבה משמעותית של מערך הטיאוט הידני בעיר,
באמצעות הוספת כמאה עובדים חדשים למערך הטיאוט הידני, שתגברו את הניקיון במרכז העיר ומביאים לשינוי חיובי ברחבי העיר. הדבר בא לידי ביטוי בירידה של קרוב ל- 50% בתלונות על ניקיון ברחבי העיר.

מהלך שדרוג מערך הניקיון בא לאחר שראש עיר הכפיל פי עשרה את תקציב ריבוד הכבישים בשנים האחרונות. אנחנו סבורים כי שני הדברים יחד ישפרו באופן עקבי את חזות העיר.

בחורי פורת יוסף הזיזו את המכולה שעמדה מול בית המדרש שלהם
(פלאש 90)
(פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר