הטביעה בב"ב: המשטרה חוקרת חשד לרשלנות

משטרת מרחב דן תחקור חשד לרשלנות בהפעלת המקווה בבני-ברק בו טבעה ילדה בת 4 למוות ביום כיפור. בין הנחקרים: האחראי על המקווה ובעלי תפקידים בעירייה (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

האסון הקשה שפקד את העיר בני-ברק בעיצומו של יום הכיפורים, עובר לטיפולה של משטרת מרחב דן שתחקור חשד לרשלנות שקרמה לאסון.

כזכור, בשעות הצהריים של יום כיפור, נכנסה שרה ספיבק ע"ה, בת ה-4, למקווה ברחוב נויפלד בקרית הרצוג בבני-ברק, לאחר ששערי המקום היו פתוחים וטבעה למוות.

הלווית הילדה נערכה לאחר חצות הלילה, מיד כששוחררה על-ידי המשטרה שויתרה על נתיחת הגופה והסתפקה בבדיקת סי.טי. ואם.אר.איי.

הבוקר, הורה מפקד מרחב דן של המשטרה, ניצב משנה שמעון לביא, לחקור את האחראי על המקווה כדי לבדוק מדוע שערי המקום היו פתוחים ללא השגחה.

בנוסף, תיבדק חשד לרשלנות של האחראים על המקום ואף תיבחן האפשרות להורות על סגירת המקווה.

המשטרה גם תחקור את כל בעלי התפקידים בעיריית בני-ברק, הקשורים בהפעלת המקווה.

יצוין כי דובר עיריית בני-ברק, אברהם טננבוים, אמר ל"יתד נאמן" כי דלתות המקווה בקרית הרצוג היו נעולות וכפי הנראה הן נפרצו במהלך יום הכיפורים. המשטרה, כך נראה, תבדוק גם את הגרסה הזו.

האסון הקשה התרחש בצהרי יום הכיפורים, עובר אורח שעבר בקוב הזועק על-ידי מספר ילדים שסיפרו לו כי ילדה נפלה לתוך המים. הוא מיהר להוציאה והזעיק את כוחות ההצלה.

פרמדיקים של מד"א וחובשים מתנדבים של "איחוד הצלה" שהוזעקו למקום העניקו לילדה טיפול ראשוני, ופינו אותה לבית החולים שניידר בפתח תקווה כשהיא ללא הכרה. מאוחר יותר, נקבע מותה של הילדה.

ניסים הסט חובש מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "הילדה נכנסה למקווה שככה"נ נשאר פתוח מערב יום הכיפורים יחד עם אחיה והחליקה לבור. אחיה רץ החוצה והזעיק עובר אורח שחילץ אותה מהמים והזעיק את כוחות ההצלה. במשך שעה ארוכה ביצענו בה פעולות החייאה והיא פונתה לביה"ח במצב אנוש שם למרבה הצער נקבע מותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות