לקיים בנו חכמי ישראל

מוצאי שמחת תורה: "הרב עבר את החג ללא שינוי משמעותי, מצבו קשה מאוד"

חג שמחת תורה עבר בקהילות מסביב לעולם בדאגה רבה בעקבות מצבו של פוסק הדור מרן הגאון רבי חיים עובדיה יוסף . עם צאת החג, עדכנו הרופאים על מצבו: "הרב עבר את החג ללא שום שינוי משמעותי, מצבו קשה אך יציב" • העתירו: הרב חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

מוצאי שמחת תורה, אין שינוי ממשי במצבו של פוסק הדור: רבי חיים עובדיה יוסף הנאבק בין חיים למוות, עדיין מורדם ומונשם, מצבו קשה ונשקפת סכנה לחייו אך לא מיידית.

פרופ' דן גילון, הקרדיולוג המטפל ברב, מסר בהודעה לתקשורת: "הרב עבר את החג ללא שום שינוי משמעותי, מצבו קשה מאוד אך יציב, ובסה"כ אין שינוי משמעותי".

"עם שילוב המחלות שיש לרב, והגיל, הסכנה תמיד נמצאת ברקע, כרגע אני לא רואה משהו מיידי"

במענה לשאלת 'כיכר השבת' אמר הפרופ' גילון: "אין החמרה במצב הזיהום של הרב, ומי שמצביע על הימים הקרובים כימים גורליים, הוא מטעה את הציבור, רק ריבונו של עולם יודע, ההגדרה הנכונה היא שכל 24 השעות הן קריטיות"

הגאון הרב דוד יוסף, בנו של מרן ששהה במהלך החג ליד מיטתו, עדכן עם צאת שמחת תורה, ואמר: "כרגע המצב יציב. אנחנו מאוד מקווים שיהיה טוב. הרופאים אומרים שיש סיכוי שייצא מהמצב הזה, זה לא בלתי הפיך". לדבריו, "זה לא עניין של יום-יומיים, זה ייקח זמן, ואנחנו מתפללים כל הזמן"

הגר"ד יוסף הוסיף: "ברור שזה לא עניין של יום-יומיים, זה ייקח זמן. דיברתי איתו ביום ראשון כמה שעות לפני שהוא הורדם. כל המשפחה שסביבו מרגישה כאב נורא לראות אותו סובל כאבים קשים ונוראיים. אני רק רוצה לבקש מכל עם ישראל להתפלל, להמשיך להתפלל".

כזכור, לאחר התייעצות מקיפה, הוכנס מרן פוסק הדור בערב שמחת תורה לחדר הניתוח, שם הוחלף קוצב הלב הזמני שהושתל בגופו בקוצב לב חדש, לאחר שהקודם גרם לזיהום. מבית החולים נמסר אז כי הטיפול הסתיים בהצלחה.

במהלך שמחת תורה שהו מקורביו ובני משפחתו של הרב בסמוך למיטת חוליו בבית החולים. לצורך כך צוות בית החולים סדרו להם מקום לינה בתוך בית החולים באחד החדרים המשמש את הצוות הרפואי.

בין בני המשפחה ששהו בסמוך למיטת הרב במהלך החג: בניו הגאונים הרבנים הרב אברהם יוסף, הרב יצחק יוסף, הרב דוד יוסף והרב משה יוסף. יו"ר ש"ס אריה דרעי והרב צבי חקק, עוזרו של הרב, כמו גם ח"כ אלי ישי שהגיע במהלך החג לבית החולים.

יצויין, כי בבית החולים 'הדסה עין כרם' הודיעו לכלי התקשורת בערב החג, כי מכיוון ומדובר בדמות תורנית עולמית אין בכוונתם להעביר אף הודעה ועדכון על מצבו הבריאותי של פוסק הדור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות