נדחה בראיון של לשכת התעסוקה; הסיבה: שמירת העיניים

חרדי בן 28 שפוטר ממקום עבודתו, הגיע לראיון עבודה בלשכת התעסוקה בבני ברק בכדי למצוא מקור הכנסה חלופי. בראיון, הוא נדחה. הסיבה: החלטת המרואיין שלא להביט בפקידה (חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
חרדי בלשכת התעסוקה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שמירת העיניים? לא אם אתה רוצה לצאת לעבודה: אדם חרדי שביקש למצוא מקום עבודה, ולצורך כך הגיע לראיון תעסוקתי בלשכת התעסוקה בבני ברק - נדחה על ידי פקידה, כאשר הסיבה לדחייתו היא עובדת היותו אדם המדקדק בקלה כבחמורה ואינו מביט בנשים.

מדובר ביחזקאל דורי, גבר חרדי בן 28, נשוי ואב לילד, דורי ביקש להמשיך לעבוד ולפרנס את עצמו, אלא שבדרך אל הגשמת המטרה, הוא חווה רצף של מקרים שגרמו לו להבין לטענתו כי "החרדים לא רצויים".

לפני חצי שנה, פוטר דורי מעבודתו בישיבה גדולה בירושלים, בה עבד למחייתו במשך תקופה ארוכה. ביום בהיר הודיע לו מנהל המוסד כי אין ביכולתו להמשיך ולהחזיק את המוסד, וכי הוא נאלץ לסגור את המקום. התוצאה הייתה כואבת: עשרות עובדים נשארו ללא מקור פרנסה, בינהם גם דורי.

המפוטר הבין כי עליו לדאוג חיש מהר למקום עבודה אחר, וניגש ללשכת התעסוקה ברחוב הרצוג בני ברק - אזור מגוריו בכדי למצוא מקום עבודה או לחילופין לקבל דמי אבטלה בהיעדר מקור הכנסה. בלשכה, כך לטענתו, הוא נתקל ביחס גרוע.

"בחרתי שלא להסתכל על הפקידה מטעמי צניעות"

בשיחה ל"כיכר השבת", סיפר דורי על השתלשלות המקרה: "לאחרונה הם שלחו אותי לראיון עבודה, אחת הפקידות ראיינה אותי, ובגלל היותי חרדי בחרתי שלא להסתכל עליה. ואז היא אמרה לי 'אני רואה שאתה בחור חרדי שלא מסתכל על נשים לכן אני לא יודעת האם מתאים שבמסגרת עבודה תבוא אליך לקוחה ולא תסתכל עליה'".

יחזקאל, הסביר לה כי בעבודה הקודמת, תפקידו היה להחתים בני אדם על הוראות קבע, והחלטתו שלא להביט בנשים, מעולם לא גרמה לו או לצד השני לאי נעימויות, גם כשהיה מדובר בנשים המוחתמות על הטפסים.

"בסיום שיחתנו היא כתבה בטופס שמדובר בבחור חרדי שלא יכול להסתכל על האדם עמו הוא מדבר" מספר יחזקאל. "הסברתי לה את רוח הדברים, אך היא השיבה כי אין מושג כזה, וכי החוק לא מתיר לנהוג כך".

שמירת העיניים עלולה לגרום לבעיות במקום העבודה? (צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי)

לאחר תגובתה של הפקידה, הוא חייג לחברו, וזה נועץ עם עורך דין המתמצא בתחום התעסוקה שקבע נחרצות כי אין בעיה חוקית לא להביט בפנייה של לקוחה, וכי היה אסור על המראיינת לפסול אותו מהזכאות לקבלת דמי אבטלה מהעילה הנ"ל. "אם לא הייתי מדבר עמה כלל אז היא הייתה צודקת, אבל דיברתי איתה, הם לא יכולים להכריח אותי להביט בה" אומר דורי.

"מנהל הלשכה לא התייחס אליי"

אתמול (שני) ניגש יחזקאל אל אותה פקידה, וסיפר לה על חוות הדעת של המתמחה, אולם לדבריו, הפקידה השיבה לו כי "החרדים יכולים לנהוג באורח החיים בו הם בחרו, אך שלא יצפו שהמדינה תפרנס אותם".

מעבר לאי הרצון לטפל בבעייתו, הוא מספר על יחס מזלזל כלפיו הן מהפקידה והן ממנהל הלשכה המחוזית: "היא התייחסה אלי באופן מאוד מזלזל, כך גם המנהל שהתנהג בצורה גועלית אף עוד יותר מהפקידה. בפעם הקודמת שהייתי אצלו, הוא דרש ממני לצאת החוצה, אחר-כך הוא כבר לא התייחס אלי. בפעם האחרונה שהגעתי אליו הוא לא העיף לעברי מבט, כשביקשתי לשוחח איתו, הוא התנער ממני".

"הצלחתי להבין שהמדינה לא יכולה לפרנס חרדי ששומר על שמירת העיניים" מסכם יחזקאל.

מלשכת התעסוקה בבני ברק נמסר כי: "דורש העבודה טען כי אינו יכול לעבוד עם נשים. התנאים לקבלת גמלה קבועים בחוק .שירות התעסוקה מחויב לפעול על פי החוק, ולצורך קבלת גמלה מחויב דורש העבודה לקבל כל עבודה מתאימה .בפסק הדין - על"ה , בעניין דומה נאמר בין היתר "כי דורש עבודה רשאי לנהוג באורחות חיו כפי שיראה לנכון ,אך אל יצפה כי המדינה תפרנסו בשל כך".

"על כן משטען שאינו יכול לעבוד עם נשים כפי שאמר, אינו רשאי לצפות שהמדינה תפרנס אותו. שירות התעסוקה פועל על פי החוק."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר