סוף לסאגת הקברים בבית שמש?

תגלית בגולובנציץ: שלד של גוי שנקבר "ראשו בין ברכיו"

סופה של סאגת הקברים בבית שמש? במהלך החפירות שבוצעו הבוקר במתחם הבנייה בעיר, נמצא שלד של אדם הקבור בשיטת "ראשו בין ברכיו", שיטת קבורה שהייתה נהוגה על ידי לא יהודים בימים שעברו. ראב"ד "העדה" ירד למתחם, וקבע כי אכן מדובר בקבר גוי. ב'אתרא קדישא' מתייחסים לממצא בספקנות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גאב"ד העדה החרדית במתחם החפירות, היום (צילום: באדיבות האגודה למניעת חילול קברים)

הסוף לסאגה בבית שמש? במהלך החפירות הבוקר במתחם גלובנצי'ץ בעיר, נמצא קבר ובו שלד אדם הקבור כש"ראשו בין ברכיו".

לדברי עסקני האגודה למניעת חילול קברים, הממצא החד משמעי מוכיח כי מדובר בבית קברות של גויים וזאת לאור העובדה שזאת הייתה צורת קברי עכו"ם.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר ארהל'ה יקטר מראשי האגודה, כי הדבר מוכיח את מה שטענו בסביבת ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך לאורך כל התקופה, כי אין המדובר חלילה בקברי יהודים ולכן יש היתר לבנות במתחם.

יצויין, כי במהלך השעות האחרונות הגיע הגרי"מ שטרנבוך בעצמו יחד עם מקורבו ה"מומחה לקברים" הרב זלמן קורן, והשניים קבעו באופן סופי כי אין המדובר בקרבי יהודים.

"צריך להבין" מסביר יקטר "כי מדובר בצורה מיוחדת בה היו קוברים גויים בימים עברו ולא ייתכן מצב בו קברו יהודים וגויים באותו בית קברות, ועל כן הממצא הבוקר עושה סוף לכל הסאגה שהתחוללה בחודשים האחרונים".

מנגד, באתרא קדישא מסבירים כי המציאות הפוכה לגמרי, וכי בימים האחרונים התגלו לטענתם במתחם מערות קבורה ובהם שברי עצמות כאשר הרבנים הגאונים רבי יהושוע רוזנברגר ורבי נתן קופשיץ קבעו כי הספק קיים עדיין, וכי אין וודאות שמדובר בקברי גויים, ועל כן לשיטתם אין לחפור ולבנות במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר