הכרזת מלחמה

הרב קנייבסקי: "מצביעי 'בני תורה' - נותנים יד לפושעים"

בכינוס שנערך הערב במעונו של מרן הרב חיים קנייבסקי ובנוכחותו, הותקפו בחריפות אנשי 'בני תורה' הסרים למשמעתו של הגאון רבי שמואל אוירבך ותומכים ברשימת המחאה המתמודדת במספר רשויות. "המפלגה החדשה היא של עסקנים צעירים, אין להם שייכות לגדולי הדור" נאמר בכינוס. צפו בתיעוד וידאו (חרדים,פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(הכינוס משודר באמצעות מסך לראשי הכוללים. צילום: ישראל כהן)

הקרב הליטאי: לאחר מספר כינוסי רבנים בהם דובר נגד ברמז נגד הצבעה לרשימות בני תורה הזוכות להנהגתו של הגאון רבי שמואל אוירבך, נערך הערב (שני) כינוס לראשי כוללים במעונו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי ובנוכחותו. שם הוכרזה רשמית המלחמה נגד הרשימה החדשה כאשר הרבנים מכנים את מנהיגיה "עסקנים צעירים".

הדברים שודרו על גבי מספר מסכים שהוצבו בביתו של הגר"ח, וזאת על מנת שראשי הכוללים הרבים שהגיעו למקום יוכלו לשמעון את הדברים בצורה ישירה.

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, מי שמכהן במקביל כמזכיר מועצת גדולי התורה של תנועת דגל התורה, פתח את הכינוס בדברי ברכה לרבנים וכיבד את הגאון רבי ברוך דב דיסקין לומר דברים בשמו של מרן הגר"ח קנייבסקי, שאף ישב במרכז בשולחן והאזין לדברים שנאמרו בכינוס.

"מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי ביקש למסור" הקריא הרב דיסקין, "כי המערכה היא לא מערכת בחירות אלא מערכה על כבוד התורה".

"שמעתי שיש כאלו המסתובבים בכוללים ומחתימים על מפלגה חדשה, צריך לדעת כי המפלגה החדשה היא של עסקנים צעירים, אין לה שייכות לגדולי הדור".

"אני הכרתי את מרן הרב שך והרב אלישיב זצ"ל, ואין להם כל קשר לכך. בכל פעם הם מוצאים גדולי תורה אחרים להיתלות בהם כביכול, אבל מטרתם לפגוע".

"מי שמצביע להם הוא בכלל "אתה נותן יד לפושעים" בין בשוגג ובין במזיד, וזה חילול השם. ועל הראשי הכוללים לעורר את העניין ולהסביר לאברכים את חשיבות המערכה". הרב דיסקין סיים את דבריו ואמר כי שאל את הגר"ח קנייבסקי האם הנוסח לא מידי חריף, ונענה על ידי הגר"ח כי זהו הנוסח הנכון.

כזכור, בשבועות האחרונים, הטיל הרב קנייבסקי את כל כובד משקלו למערכה הסוערת, כשהוא נחלץ להגן על כבודו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן באומרו כי אין המדובר במערכת בחירות רגילה אלא במערכה על כבוד התורה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בימים האחרונים הגיעו מספר ראשי כוללים למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי ודנו עמו בשאלה מה לעשות עם אותם אברכים המערערים כביכול על סמכותו של הרב שטיינמן.

לאחד מראשי הכוללים השיב מרן הגר"ח כי "מי שמדבר על הנושא וגורם לפוליטיקה והמרדה בכולל, הרי הוא מזיק בידיים" כשהתשובה כמובן ברורה מאליה.

לראש כולל אחר השיב מרן הגר"ח כי "מי שמעיז לדבר סרה בגדולי ישראל ובראשם מנהיג הדור הרי שאין סיבה להמשיך להחזיקו בכולל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר