התקיפה החמורה בבית ראש הישיבה

הרב שטיינמן למקורביו: הוא סוס בריא, כמעט והרג אותי

הרב משה יהודה שניידר, מקורבו של מרן הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן, מספר בדרמטיות על הרגעים בהם תקף יהודה פילץ את הרב: "היה ממש חשש, הקב"ה נתן עצה בלבו של הרב אברהם שיינין, ונשכו בידיו" • הגראי"ל הבוקר: "הרשע המרושע הזה סוס בריא, כמעט והרגני אם לא ניתקתם אותו ממני" (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מנדי הכטמן)

התקיפה החמורה בביתו של מרן ראש הישיבה הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן: הרב משה יהודה שניידר, מקורבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שהיה בין משתתפי השיעור אמש (רביעי) לפנות בוקר בשעה בה בוצעה התקיפה, העלה היום את תחושותיו הקשות על הכתב כשהוא מתאר את אשר אירע באותו זמן בבית מרן.

"פחד וחלחלה תאחזני בכל עת כשעולה לנגד עיניי המחזה הנורא והאיום ומזעזע כל לב". כותב הרב שניידר וממשיך לתאר את אשר אירע: "ראיתי דבר שלא עלה על דעתי ששייך מציאות כזאת, אך בעונותינו הרבים והשפלנו עד דכא וקללת ישעיהו הנביא ירהבו נער בזקן רח"ל מתקיימת וקרה הדבר המבהיל והמזעזע כל לב".

"ואתא כלבא" מכנה שניידר את התוקף, "וכפי שקרא אותו רבינו הבוקר 'רשע מרושע', ותפס בשתי מלתעות ידיו האכזריות את גופו הטהור והקדוש של רבינו, ומשכו בכל הכוח אליו באכזריות נוראה אשר לא ניתן להתבטא בכל צורה שהיא למי שלא ראה בעיניו" מקונן הרב שניידר.

"ואף כשתפסנו לאותו רשע מרושע, וניסינו בכוחות עצומים לנתקו מרבינו, הוא לא נתן אלא משך עימו את רבינו והיה ממש חשש וסכנה עצומה ונוראה עד שנתן הקב"ה בלב הרב אברהם שיינין ונשכו בידיו, ואז בלית ברירה עזב את גופו הטהור של רבינו" מתאר הר' שניידר בדרמטיות את האירוע.

החשוד בתקיפה (צילום: כיכר השבת)

"כבר יומיים שאיו ראשי וליבי עליי מפחד חזיון המעשה הנפשע הזה" הוא ממשיך, "וכששאלתי היום בבוקר את רבינו איך הוא מרגיש, אמר שכואב לו באזור הלב, והוסיף 'הרשע המרושע הזה אגזונטער פרעד סוס בריא כמעט והרגני אלמלא תפסתם אותו וניתקתם ממני'" צוטט הרב שניידר את הגראי"ל.

כזכור, מעצרו של יהודה פילץ, תושב קרית ספר, החשוד כי תקף את מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן, בביתו, הוארך הבוקר בשלושה ימים.

הפרקליטות, ציינה במהלך הדיון כי פילץ חשוד שפרץ לבית ראש הישיבה ברחוב חזון איש 5 בבני-ברק, וטלטל את הרב וכי הם מגבשים נגדו כתב אישום שככל הנראה יוגש כבר ביום ראשון על תקיפת חסר ישע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר