התקיפה • שלב אחר שלב

"אני נגד הרב", צעק פילץ וטלטל את הגראי"ל שטיינמן

כתב האישום שהוגש נגד יהודה פילץ החשוד בתקיפת מרן הגראי"ל שטיינמן מתאר שלב אחר שלב כיצד התנפל על ראש הישיבה, אחז בכתפו השמאלית ומשך אותו בחוזקה תוך שמטלטל אותו וצועק: "אני נגד הרב שטיינמן". פרקליטו: קיבל "הארה" שהגראי"ל הינו משיח בן דוד והוא משיח בן יוסף ולכן ניערו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה בסוף השבוע כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים ליהודה פילץ, תושב מודיעין עילית, החשוד כי תקף ופגע במרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ביום רביעי שעבר כשפרץ לביתו לפנות בוקר.

בבקשת המעצר כפי שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב, נכתב כי ראיות התביעה להוכחת אשמתו של המשיב מוצקות ומתבססות על עדי ראייה שהיו נוכחים בדירת הרב בעת התקיפה וכן עדות העצור שתקף את הרב כמו גם צילומי החבלות של השוטרים.

לדברי המשטרה, תקיפתו של הגראי"ל, אדם כבן 100 שנים ללא התגרות מצדו או הכרות מוקדמת בין השניים, מגלה מסוכנות ברורה מצדו של ההעצור.

בכתב האישום שהוגש בפני השופט יובל גזית מתואר בהרחבה השתלשלות מקרה התקיפה. בתאריך 23.10.13 בסביבות השעה 5 בבוקר, הגיע הנאשם לדירת מגוריו של הרב אהרון לייב שטיינמן בב"ב פתח את דלת הכניסה שלא היתה נעולה ונכנס לדירה.

באותן הנסיבות, נטען בכתב האישום, השיג הנאשם גבול בכך שהתפרץ לחדרו של המתלונן אשר ישב באותה העת על מיטתו כדי לעבור עבירה בכך שבאותו מועד תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין וללא הסכמתו.

לפי התיאור בכתב האישום, פילץ התנפל על הרב שטיינמן בשתי ידיו, אחז את כתפו השמאלית באזור צווארון חולצתו ומשך את המתלונן בחוזקה תוך שמטלטל אותו עד כדי הטייתו לכיוון המיטה בעודו צועק: "אני נגד הרב שטיינמן".

בכתב האישום מתואר בהמשך כיצד תקף הנאשם את השוטר חיים טקויה וקרע את חולצתו בעת שהלה ניסה לעוצרו וכן את השוטר יוגב אונונה ע"י שבעט במשקפיו, כאשר הדבר חזר על עצמו גם בתחנת המשטרה.

יצויין כי בין עדי התביעה ניתן למנות את מרן ראש הישיבה עצמו, נכדו נאמן ביתו הרב דוד שפירא, וכן הרבנים תלמידי השיעור, משה יהודה שניידר, אברהם שיינין, גדליהו הוניגסברג, אמיתי עצור, נחמיה פרידלנדר וארבעת השוטרים שהוזעקו למקום.

במהלך הדיון טען פרקליטו של האברך עו"ד עזריאל שאול קרבצוב כי הנאשם הגיע בכלל לקבל עצה מהרב שטיינמן כשבעקבות מצבו הנפשי קיבל "הארה" שראש הישיבה הינו משיח בן דוד והוא משיח בן יוסף ולכן ניער אותו בשל היריבות בין שני המשיחים.

האברך התוקף, יהודה פלץ, התפרץ במהלך הדיון וסיפר: "הכניסו אותי לבית חולים פסיכיאטרי, ושם התקיפו אותי אנשים עם רובים שלופים. אם זה מגיע שיהיה כפרת עוונות, לא נראה לי שיש כאן שרוצחים אדם בגלל שתקף רב".

"אם מדינת ישראל לא מזדהה עם הפסק הזה, אני לא מאמין שם לשום בן אדם", הוסיף פילץ, ,רצו לתת לי כדור, אולי זה רעל למה שאאמין. אמרו לי כאן שאני עף לחללית, אמרו לי שאני חשוד בעבירות .... אחד הגיע עם מלקחיים".

נציג הפרקליטות העיר כי המשיב נמצא במצב פסיכוטי ולכן במקש לעוצרו עד תום ההליכים.

בתגובה, התפרץ פילץ וצעק: "רוצים להרוג אותי שם. אתה רוצה שאני אמות? אני לא מאמין שם לאף אחד ממטר. בסדר, אני אמות".

לסיום, כאמור, החליט השופט להאריך את מעצר החשוד בתנאי אשפוז עד ליום שני הבא וכן לבצע בדיקה פסיכיאטרית שתחליט האם הוא כשיר לעמוד לדין והאם היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירות המיוחסות לו.

פרקליטו, עו"ד עזריאל שאול קרבצוב אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי השופט הורה לבית החולים להגיש חוות דעת אם הוא כשיר לעמוד לדין והוסיף כי מירב הסיכויים שחוות הדעת שתוגש בשבוע הבא תוביל לכך שהוא לא כשיר לעמוד לדין ומשום כך התיק הפלילי ייסגר.

"משמעות בקשת השופט היא שאם בית החולים יקבע שבזמן האירוע הוא לא היה כשיר לעמוד לדין וכי הוא לא ידע להבדיל בין טוב לרע אז לא יהיה כאן תיק פלילי בכלל והוא יטופל בבית החולים וברגע שהטיפול יצליח שהוא יחזור לעצמו, אז הוא ישוחרר", מסביר עו"ד קרבצוב.

על השגת הגבול, משיב עו"ד קרבצוב כי "זאת טענה מגוחכת מפני שכולם יודעים שביתו של הרב שטיינמן הוא בית פתוח וכל אחד מגיע ונכנס ומקש עצה וברכה, ולכן אין כאן השגת גבול".

לדברי הפרקליט, "קיבלתי היום את חומר החקירה מהתביעות של המשטרה, קראתי את רוב החומר כמו גם את רוב העדים שהעידו נגדו, ומסתבר שרוב אי הנעימות שקרתה לראש הישיבה הייתה כשניסו להפריד את החשוד מראש הישיבה, בעצם כולם ביחד ניערו את הרב".

"כמובן שכל הנושא שניסו לייחס את המהומה על רקע הבחירות, מאוד כואב להם, המשפחה נדרסה מכל העניין הזה שלא בצדק ופשוט עשו שימוש לא הוגן וציני בבנם", טוען עו"ד קרבצוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר