בויאן: קנה את הזכות לנהוג לרבי ב-100 אלף דולר

טרנד הדינרים שוטף את גם את חסידות בויאן, וההכרח לאסוף כספים בשל הקיצוצים החדים מחייב ליצור דרכים יצירתיות • הדלקה בציון 50 אלף דולר, נהיגה לרבי 100 אלף ד' (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
100 אלף דולר עבור הזכות לנהוג לרבי (צילום: א בלייק)

הפגיעה הכלכלית והקיצוצים הכואבים של הממשלה בתקציבי מוסדות התורה ועולם הישיבות עושים את שלהם ובחסידויות כמו גם בכוללים והישיבות מחפשים דרכים חלופיות על מנת לגייס את הסכומים החסרים.

בחסידות בויאן יצאו מאות חסידים שיתחייבו על תרומה של 6,000 דולרים למסע הקודש בראשות כ"ק מרן האדמו"ר מבויאן שליט"א על מנת להשטטח על ציונו של מייסד החסידות רבי ישראל מרוז'ין זי"ע כשזו הפעם הראשונה שנכדו הרבי מבויאן עולה על ציונו.

קודם לכן ביקרו הנוסעים בעיירה בויאן שם נבנה קניון ענק על חורבותיו של הקלויז החסידי העתיק. המוני החסידים המרוגשים הצטופפו סביב הרבי שנשא תפילה במקום כשלאחר מכן פצחו בריקוד חסידי.

יצויין כי רבים מהנגידים התחייבו על סכומים גדולים ביותר וזאת בשל המצב הכלכלי הקשה של המוסדות

הנגיד צבי אייכלר שילם על הזכות לשמש כנהגו של האדמו"ר סכום של 100,000 דולרים כשבנוסף רכש את זכות ההדלקה בציון הקדוש בסכום של 50,000 דולרים ובסיום המסע העניק לרבי תשורה, מפה נדירה שהיתה שייכת לסביו האדמו"ר בעל ה"פחד יצחק" מייסד חסידות בויאן אותה רכש בסכום עתק מאספני יודאיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר