מרכיבים קואליציה

ירושלים: ש"ס ודגל התורה במאבק על 'החינוך החרדי'

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ממשיך בימים אלו להרכיב את הקואליציה במועצת העיר. ל'כיכר השבת' נודע כי בטיוטת הסכם קואליציוני שחתם עם ש"ס, הובטח תיק החינוך החרדי לצביקה כהן - המקורב לחצר הגר"ש אוירבך. ב'דגל התורה', דורשים להותיר את התיק בידיהם ומבטיחים להתעקש על-כך (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת (צילום: פלאש 90)

מרכיבים קואליציה: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת עובד בימים אלו על הרכבת הקואליציה במועצת עיריית ירושלים ומקיים פגישות משא-ומתן עם הסיעות השונות.

בנתיים, מתפתח לו קרב בין הסיעות החרדיות - ש"ס ו'דגל התורה', שעיקרו סביב השאלה - מי יקבל את תיק החינוך החרדי בעירייה, הנחשב לאחד התיקים החשובים עבור נבחר ציבור חרדי.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשלב זה של המשא-ומתן, ראש העיר ניר ברקת מתכוון להעניק את תיק החינוך החרדי לתנועת ש"ס.

ש"ס וברקת הגיעו להבנות בנושא ואף נכתבה טיוטת הסכם קואליציוני בין השניים, כאשר ברקת מעניק לצביקה כהן, נציג ש"ס, תפקיד סגן בשכר ואת תיק החינוך החרדי.

בשנים האחרונות, 'יהדות התורה' הייתה זו שהחזיקה את תיק החינוך החרדי, שהופקד בידיו של נציג 'דגל התורה' יצחק פינדרוס.

למרות זאת, כאמור, התיק הובטח לש"ס. יצוין כי צביקה כהן נחשב למקורב למחנהו של הגאון רבי שמואל אוירבך, ויש בעיריית ירושלים מי שטוען כי בכירי מפלגת 'נצח' הם אלו שבקשו שהתיק יעבור דווקא לש"ס ולא ל'דגל התורה', עמם הם נמצאים במאבק תמידי.

במידה ואכן התיק יעבור לידי תנועת ש"ס, הרי שמדובר במכה קשה לפינדרוס המבקש להמשיך ולשמש כאחראי על אגף החינוך החרדי.

בש"ס מברכים על ההחלטה ואומרים כי "הגיע הזמן שהספרדים יחזיקו בתיק החינוך החרדי. במשך חמש שנים בנות שלנו ישבו בבתים ובכו בגלל שלא קבלו אותם לסמינרים, עכשיו הגיע הזמן שספרדי יחזיק בתיק הזה ויטפל במנהלי סמינרים גזענים שלא מקבלים בנות על רקע עדתם".

יודגש, כי כאמור מדובר בטיוטת הסכם בלבד, וייתכן שברקת ייכנע ברגע האחרון ויעביר בחזרה את התיק לידי יהדות התורה.

ב'דגל התורה' אומרים ל"כיכר השבת" כי "אנחנו בקשנו את תיק החינוך ונמשיך להתעקש עליו".

במידה וברקת יחליט שלא להעניק לכם את תיק החינוך, אתם תישארו באופוזיציה, שאלנו, וב'דגל התורה' השיבו: "לא אנחנו קובעים אם נכנס או לא, בשביל זה יש את גדולי התורה".

בסביבתו של פינדרוס סירבו להתייחס לנושא אך מסרו כי "כל נושא התיקים נידון בידי צוות המשא ומתן שיושב עם ראש העיר ואנשיו, ואנחנו בטוחים שהמו"מ יוביל לתוצאות הטובות ביותר עבור הציבור החרדי".

בתוך כך, גורם ב'דגל התורה' הביע פליאה על דרישתה של ש"ס לקבל את תיק החינוך החרדי. "הדרישה הזו משולה לדרישה של חסידות בעלזא לקבל לידיה את תיק הספורט. תיק שאינו מעניינה של נציגה. אין זה סוד כי מוסדות החינוך המזוהים עם ש"ס מהווים כעשרה אחוז בלבד מכלל מוסדות החינוך בעיר. איזה הגיון יש שבתיק שרובו ככולו עוסק במוסדות אשכנזיים ישלוט נציג ש"ס?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות