היידי מוזס בעד העלאת גיל הנישואין: "אותי חיתנו בת 17"

המפלגות החרדיות התנגדו לחוק המעלה את גיל הנישואין ל-18, אך דווקא היידי מוזס, בתו של ח"כ מנחם אליעזר מוזס, תומכת בחוק: "חייבים להעניש את מי שפועל כך". צפו בדבריה של מוזס ל"כיכר השבת" ובסיפור חייה, שבעקבות כך היא תומכת בחוק (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, כיכר השבת)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הצעת החוק הקובעת כי גיל הנישואין המינימלי בישראל יעלה מגיל 17 לגיל 18. הצעת החוק אושרה ברוב של 55 חברי-כנסת מול 11 מתנגדים.

המפלגות החרדיות מתנגדות להצעת החוק, לאחר שבחסידויות מסוימות נהוג להתחתן כבר בגיל צעיר.

היידי מוזס, בתו של ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה), שיצאה בשאלה בשנים האחרונות ופועלת במסגרת מפלגות חילונית, דווקא מצדדת בהצעת החוק.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומרת היום מוזס כי "בנושא החוק של נישואין גיל 18, נראה לי שזה משהו שזה חובה. אותי חיתנו בת 17, בגיל 16 ותשעה חודשים אירסו אותי, לפני שנהייתי אפוטרופוסית על עצמי כבר נאלצתי להתמודד עם מציאות של נישואין".

"אני חושבת שהעולם החרדי משתמש בזה, משתמש בזה שילדים צעירים אין להם הרבה ידע, אין להם ליב"ה, אין להם הרבה מושג באזרחות, ולא מה הזכויות שלהם ומה החובות שלהם, וככה אפשר לנצל את זה שפחות מגיל 18 בן-אדם נשוי ועדיין תלוי בהורים שלו", טוענת מוזס.

לדבריה, "זה מוביל שרשרת כזו שדרכה נכנסים להריון, הכל זה סחרחרה שלצאת ממנה צריך להיות מאוד אמיצים ומאוד מפוקסים, צריך אמון כוח והרבה עוצמה".

מוזס מספרת על הסיפור האישי שלה: "כשאני יצאתי עם שני ילדים, עם התאומים, בפחות משנתיים, זה היה שיא השיאים, אז אני יכולה לומר מהניסיון שלי שזה פשוט אסון".

לסיום, היא מוסיפה כי "חייבים לעגן את זה בחוק, חייבים גם להעניש את מי שפועל בצורה הזאת, אנחנו במציאות של 2013 ואף אחד לא יכול לחייב אף אחד להתארס בגיל צעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר