גזר דין

תוקף נתי גרוסמן נשלח ל-100 ימי מאסר בלבד

חיים פרלשטיין תלמיד ישיבת פוניבז', שהואשם בתקיפת נתי גרוסמן עורך עיתון 'הפלס', נשלח על-ידי בית המשפט למאסר בפועל של 100 ימים, שייתכן ויומרו בעבודות שירות, ופיצוי כספי לגרוסמן בסך 7,500 שקלים. השופט ציין כי פרלשטיין הביע חרטה והתנצל בפני גרוסמן והביע תקווה כי יסלח לו (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתי גרוסמן (צילום: שלומי כהן)

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יעקב צבן גזר הבוקר (חמישי) על חיים פרלשטיין, תלמיד ישיבת פוניבז', המואשם בתקיפתו של נתי גרוסמן עורך עיתון 'הפלס', מאסר בפועל של 100 ימים, שייתכן ויומרו בעבודות שירות, בניכוי ימי מעצרו עד עתה, וכן פיצוי לגרוסמן בסך 7,500 שקלים.

בנוסף גזר השופט צבן על פרלשטיין 8 חודשי מאסר על תנאי באם יעבור עבירת אלימות במהלך 3 שנים הבאות.

בגזר הדין מפרט השופט את השתלשלות העובדות ומציין כי הנאשם הורשע על פי הודאתו.

"המתלונן נתי גרוסמן ייסד עיתון בשם הפלס המתחרה ביתד נאמן בו עבד קודם לכן והדבר הוביל לסכסוך בין פלגים שונים בציבור הליטאי המזוהים עם העיתונים השונים", כותב השופט צבן, "במועד מסויי סיכם הנאשם (חיים פרלשטיין - י.כ.) יחד עם אדם נוסף כי יבצעו פעולת הפחדה ואיום כלפי גרוסמן ולשם כך התקשרו לביתו על מנת ולברר את שעת הגעתו".

"בתאריך 21.12.13 נכנס המתלונן (נתי גרוסמן - י.כ.) לחדר המדרגות שבביתו בשכונת בית וגן בירושלים. הנאשם המתין לו פנה אליו בתואנה כלשהיא ואז הגיח מן הצד אדם נוסף רעול פנים התקרב למתלונן שניסה לברוח אולם הלה תקף אותו והיכה בראשו עם חפץ".

השופט מתאר כי "המתלונן החל לדמם וניסה להתגונן אולם האדם הנוסף המשיך לתקוף אותו. המתלונן ניסה לברוח אך מעד. שכנו מיכאל ישראלי שמע צעקות יצא החוצה והצליח ללכוד את הנאשם וחבירו אך הם דחפוהו והחלו לברוח. כתוצאה מהתקיפה נגרם למתלונן חתכים בראשו ושבר באצבע יד שמאל".

"הנאשם יליד 1991 רווק, בעל אזרחות בריטית התגורר ולמד בישיבת פוניבז'. לפני מספר שנים עבר תאונת דרכים קשה, נזקק לשיקום אינטנסיבי ובשל תגובות פוסט טראומטיות ודיכאון החל לקבל טיפול פסיכולוגי", מתאר השופט צבן את מצבו של פרלשטיין, "הנאשם הסביר לשירות המבחן כי את העבירה ביצע על רקע הפיצול בישיבה ובזרם הליטאי, מאבק בין פלגים שונים. שירות המבחן התרשם כי הנאשם הינו בחור מופנם ומנומס וללא דפוסים עברייניים".

לדברי השופט, סנגורו של פרלשטיין הדגיש כי יש בו חרטה אמיתית וכי מטרת הפעולה מלכתחילה הייתה הפחדה ולא אלימות פיזית וכי הוא נסחף לעבירה מתוך טעות.

בנוסף, פרלשטיין עצמו הביע צערו בפני גרוסמן, התנצל בפניו והביע תקווה כי יסלח לו.

לאחר שמשקלל השופט צבן את כל הנתונים שהובילו לתקיפה ומנגד השפעת המאסר על הנאשם קובע בית המשפט את העונש האמור שהינו 100 ימי מאסר שיומרו בעבודות שירות וקנס כספי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר