ההליך הפלילי הופסק

תקיפת הגראי"ל: יהודה פילץ נשלח לאשפוז כפוי

יהודה פילץ, שהואשם בתקיפת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בביתו, נשלח ע"י בית המשפט לאשפוז כפוי בבית החולים אברבנאל וההליכים הפליליים נגדו הופסקו • היום נערכה שמחת הברית לבנו, פרקליטו הגיע לבית החולים ודרך הטלפון מינה פילץ את המוהל לשליח למול את בנו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: סטודיו דוד זר)

יהודה פילץ, תושב מודיעין עילית, שהואשם בתקיפת מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן בביתו, נשלח לאשפוז כפוי בשל מסוכנותו וההליכים הפליליים נגדו הופסקו.

בבית משפט השלום בתל-אביב נערך הבוקר (חמישי) דיון אצל השופטת מעין בן ארי, במהלכו הוגשה חוות דעת פסיכיאטרית מטעם בית החולים 'אברבנאל', הקובעת כי הנאשם לא היה כשיר לעמוד לדין בזמן אירוע התקיפה.

עוד קובעת חוות הדעת כי פילץ לא ידע הבחין בין טוב לרע ולא יכול היה לשלוט במעשיו וכי גם כיום הוא נמצא במצב של התקף פסיכוטי ואיננו כשיר לעמוד לדין.

בעקבות כך, קבע בית המשפט שכל ההליכים הפליליים מופסקים לאלתר והוא הופנה לאשפוז כפוי וטיפול רפואי בבית החולים אברבנאל.

"ההליכים בתיק העיקרי נגד הנאשם יופסקו", כתבה השופטת בהחלטתה, "הנאשם יאושפז במקום עליו יורה הפסיכיאטר המחוזי, לאחר שנמצא כי קיימת מסוכנות ומצבו מצריך אשפוז".

עו"ד עזריאל קרבצוב, פרקליטו של פילץ, מבהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי היום התברר למעלה מכל ספק כי אין שום קשר בין התקיפה של מרן ראש הישיבה לבחירות.

"הנאשם ומשפחתו הינם מנאמני ביתו של הרב שטיינמן ופעלו למען מפלגת יהדות התורה ג' וימשיכו לפעול למען אותה מפלגה גם בעתיד", טוען עורך הדין.

לדבריו, "המשפחה מאוד פגועה וכואבת מהעובדה שגורמים מסוימים ניסו לנצל את מחלת הנפש של בנם לתועלתם הפרטית ולאינטרס כזה או אחר".

"יש בידיי את כל חומרי החקירה כולל סרטונים של מצלמות האבטחה שבהם רואים את הנסיבות שבהם יצא הלקוח שלי מהבית שלו לפנות בוקר ביום האירוע ויוצא מהעיר לכיוון בני-ברק", אומר עו"ד קרבצוב, "כל החומרים הללו מצביעים במפורש שאין כל קשר לבחירות".

"אף אחד לא נפגש איתו באותו בוקר ואף אחד גם לא לקח אותו לשם ולכן הכל קרה בנסיבות מצערות אחרות", הוא אומר.

בתוך כך, עו"ד קרבצוב מספר כי היום נערכה שמחת הברית לבנו של יהודה פילץ, שנולד בשבוע שעבר. "הגעתי לבית החולים אברבנאל, לאחר שהתעקשתי נתנו לי להיכנס, הלבשתי את האב בטלית ותפילין, פתחתי בפניו את הסידור, שמתי את הטלפון על ספיקר והאב מינה את המוהל לשליח ואמר את ברכות הברית".

בכתב האישום שהוגש נגד פילץ לפני כשבועיים, מתואר בהרחבה השתלשלות מקרה התקיפה. בתאריך 23.10.13 בסביבות השעה 5 בבוקר, הגיע פילץ לדירת מגוריו של הרב אהרון לייב שטיינמן בב"ב פתח את דלת הכניסה שלא היתה נעולה ונכנס לדירה.

באותן הנסיבות, נטען בכתב האישום, השיג הנאשם גבול בכך שהתפרץ לחדרו של המתלונן אשר ישב באותה העת על מיטתו כדי לעבור עבירה בכך שבאותו מועד תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין וללא הסכמתו.

לפי התיאור בכתב האישום, פילץ התנפל על הרב שטיינמן בשתי ידיו, אחז את כתפו השמאלית באזור צווארון חולצתו ומשך את המתלונן בחוזקה תוך שמטלטל אותו עד כדי הטייתו לכיוון המיטה בעודו צועק: "אני נגד הרב שטיינמן".

בכתב האישום מתואר בהמשך כיצד תקף הנאשם את השוטר חיים טקויה וקרע את חולצתו בעת שהלה ניסה לעוצרו וכן את השוטר יוגב אונונה ע"י שבעט במשקפיו, כאשר הדבר חזר על עצמו גם בתחנת המשטרה.

יצויין כי בין עדי התביעה ניתן למנות את מרן ראש הישיבה עצמו, נכדו נאמן ביתו הרב דוד שפירא, וכן הרבנים תלמידי השיעור, משה יהודה שניידר, אברהם שיינין, גדליהו הוניגסברג, אמיתי עצור, נחמיה פרידלנדר וארבעת השוטרים שהוזעקו למקום.

במהלך אחד הדיונים בבית המשפט, התפרץ פילץ וסיפר: "הכניסו אותי לבית חולים פסיכיאטרי, ושם התקיפו אותי אנשים עם רובים שלופים. אם זה מגיע שיהיה כפרת עוונות, לא נראה לי שיש כאן שרוצחים אדם בגלל שתקף רב".

"אם מדינת ישראל לא מזדהה עם הפסק הזה, אני לא מאמין שם לשום בן אדם", הוסיף פילץ, "רצו לתת לי כדור, אולי זה רעל למה שאאמין. אמרו לי כאן שאני עף לחללית, אמרו לי שאני חשוד בעבירות .... אחד הגיע עם מלקחיים".

נציג הפרקליטות העיר כי המשיב נמצא במצב פסיכוטי ולכן במקש לעוצרו עד תום ההליכים. בתגובה, התפרץ פילץ וצעק: "רוצים להרוג אותי שם. אתה רוצה שאני אמות? אני לא מאמין שם לאף אחד ממטר. בסדר, אני אמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר