רבני אנטוורפן התכנסו: "לא להתערב בחינוך החרדי"

המונים מתושביה החרדים של אנטוורפן, לקחו חלק בכינוס חירום בעקבות ההחלטה לחייב את המוסדות החרדים ללמד במסגרת שעות הלימוד גם לימודי חול. "נמצאים בבעיה קשה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מאבק על החינוך - לא רק בישראל: המונים מתושביה החרדים של אנטוורפן שבבלגיה, השתתפו הערב (ראשון) בכנס זעקה ומחאה כנגד ההתערבות של השלטונות ובתי המשפט בתכני הלימוד במוסדות החינוך החרדיים.

באורח נדיר, יושבים בבימת הכבוד כל מנהיגה הרוחניים של הקהילה, כשהם מתריעים בנחרצות על הסכנה שבהתערבות המסוכנת.

כזכור, בית המשפט בבלגיה החליט לאחרונה על חיוב לימודי מתמטיקה ושפות בכל מוסדות הלימוד הממומנים על ידי הממשלה וכן בישיבות ובסמינרים.

יצויין, כי אמנם חלק מתלמודי התורה בעיר כדוגמת "יסודי התורה" ועוד, עומדים בתקן של משרד החינוך הבלגי, אולם תלמודי תורה אחרים ובהם כאלה המזוהים עם בעלזא וסאטמר, אינם מלמדים לימודי חול בכלל ונמצאים בפני בעייה חוקית קשה.

בנוסף, כלל הישיבות הקטנות בעיר ייאלצו אף הם בקרוב להתחיל וללמד לימודי חול בשעות הערב וזאת בניגוד לעמדתם של רבני העיר.

לדברי אחד העסקנים, הכינוס מיועד הן על מנת לדון ולטכס עצה כיצד יש לפעול בסוגיה המהותית לעצמאות החינוך החרדי במדינה, וכן על מנת ולגייס את ההון הדרוש למאבק המשפטי שעלול להימשך שנים רבות בערכאות השונות.

"אין ספק שאנטוורפן החרדית נמצאת בפני בעיה קשה" מסכם העסקן ומביע את תקוותו הקלושה כי בסוף יימצא הפתרון המשפטי שיצליח להשאיר את המצב הקיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר