בנטורי קרתא מאושרים מהסכם הגרעין: "הציונים ספגו מפלה"

בשונה מראש הממשלה, ב"נטורי קרתא" דווקא הביעו שמחה מההסכם בין איראן והמעצמות. ישראל מאיר הירש, מראשי הקבוצה הקיצונית: "אנחנו חוגגים כי הציונים ספגו מפלה" (חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
ישראל מאיר הירש (צילום מסך)

תתפלאו, גם בישראל חוגגים לרגל הסכם הביניים בין המערב ואיראן: עם חתימת ההסכם בין איראן למעצמות במסגרת שיחות הגרעין שנערכו בז'נבה, מיהרו בישראל להגיב בתקיפות, הייתה תמימות דעים סביב העובדה שאסור שאיראן תתחמש בנשק גרעיני, ראש הממשלה נתניהו הגיב להסכם באומרו כי מדובר בהסכם רע "שמעניק לאיראן בדיוק את מה שרצתה".

למרות שעל פי רוב מזוהים הישראלים כמתנגדים להסכם במתכונתו הנוכחית, בשכונת מאה שערים בבירה בחרו להגיב בצהלה ובשמחה. אותם תושבים שמסרבים להכיר במדינה, לא טסו אמנם לחגוג באיראן כפי שמעטים מהם נוהגים לעשות מידי תקופה, אך הם צהלו ושמחו בתבוסה הישראלית.

ישראל מאיר הירש מראשי "נטורי קרתא" הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" לחתימת ההסכם, כאשר לאורך כל השיחה הוא מכנה את הישראלים "הציונים" כאות גנאי וסלידה, ומרבה לצדד בעמדה האיראנית.

"אנחנו מרוצים וכל העולם מרוצה מההסכם - למעט הציונים. בתכל'ס, מאוד חשוב שהציונים יפסיקו עם התעמולה הזייפנית שלהם שכאילו כביכול עומד איזשהו איום מצד איראן, כל אחד יודע שזה לא כך".

הירש סבור, כי ישראל היא זו שמהווה איום ולא איראן: "איום יש רק מהציונים המהווים איום אבל לא איראן, האיראנים פשוט רוצים לבנות נשק אטומי כי הם מדינה ריבונית ככל מדינה ריבונית בעולם, כמו צרפת, בריטניה וגרמניה, רק לציונים יש מונופול על נשק האטומי? אני לא מבין".

"כל אחד יודע שהאיראנים לא מתאבדים, הם רק אומרים. האם אתה חושב שהאיראנים כל-כך טיפשים ובאמת רוצים לחיות כדי להתאבד? בוודאי שלא". אומר הירש.

לדבריו של הירש שאף ביקר בעבר באיראן, האיראנים נוהגים בכבוד באלפי היהודים המתגוררים במדינתם וכי כל בעייתם היא הישות הישראלית ולא היהודים עצמם: "אני מכיר אותם היטב, יש שם עשרים וחמישה אלף יהודים וגורמי הממשל מתייחסים אליהם מאוד יפה. נפגשתי עם הממשל הנוכחי. הם מתייחסים ליהודים כאל אזרח מן השורה ויש להם פריבילגיות לגבי צורכי דת - בשונה מהמוסלמים שאסור להם לסחור במשקאות חריפים וכדומה, היהודים שכן יכולים לסחור בכך מפני שהם צריכים זאת לקידוש והבדלה במוצאי שבת".

"אין להם דבר נגד היהודים אלא נגד הציונים שרוצים לשלוט על כולם ושאיש לא יעז לפתוח את פיו, זה בסך הכל העניין, אין כאן משהו אחר מעבר לכך". הוסיף הירש.

"אנחנו חוגגים שהציונים ספגו מפלה ניצחת" הסביר הירש, "הם יפסיקו לקשקש לכולם בנושא האיום האיראני כי אין איום כזה וממילא נגמר הסיפור. אני חגגתי ושמחתי מאוד על העניין, לא שתיתי לחיים כי אני לא מסוג האנשים ששותים לחיים וגם לא רקדתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר