קבוצה בוואטסאפ ותחפושות

העדויות נחשפות: כך פעלה שיטת הזיוף של אנשי פרוש

הערעור שהגיש היועץ המשפטי לממשלה נגד תוצאות הבחירות בבית שמש, חושף את שיטת הזיופים לכאורה של רשימת כח בעיר, המזוהה עם ח"כ מאיר פרוש ובני משפחתו. בממצאים: קבוצת וואטסאפ המעידה לכאורה על עוד דירת זיופים ושקית תחפושות שנמצאה. בכיר באגודת ישראל: "סיבכו את כל הציבור החרדי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מאיר פרוש (צילום ארכיון: פלאש 90)

החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש ערעור על תוצאות הבחירות בבית שמש, מכניסה את הציבור החרדי בעיר לדאגה גדולה בשל החשש כי בית המשפט המחוזי בירושלים יבטל את תוצאות הבחירות בעיר ויורה על בחירות חוזרות, דבר שיכול להביא להפסד צורב לציבור החרדי כולו. הסיבה לערעור על תוצאות הבחירות, היא הזיופים שנעשו לכאורה בקלפיות בשכונות החרדיות.

מעיון בפרוטוקול שהגישה היום (רביעי) עו"ד ליאורה חביליו, פרקליטת מחוז ירושלים, עולה תמונה קשה. על פי החשד - מי שהיו אחראים לזיופים בעיר הם סיעת 'כח', הסיעה המרכזית. סיעה המזוהה עם ח"כ מאיר פרוש (שבנו אף נחקר בפרשה).

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר היום, כי במידה ובית המשפט יורה על בחירות חוזרות בהן יפסיד הציבור החרדי את ראשות העיר, האצבע המאשימה לכאורה אמורה להיות מופנת אך ורק לאנשי סיעת 'כח'. "בגלל מלחמות אישיות וקטנוניות וניסיון להפגין שרירים, סיבכו את כל הציבור החרדי".

בערעור שהגישה פרקליטת מחוז ירושלים נכתב: "חשוב לציין, כי על גבי רשימת הקלפיות הופיע סמל של מפלגת 'כח' ("כלל חסידי וקהילות ירושלים") הכולל את פתקי ההצבעה של מפלגת 'כח' למועצה ושל המועמד משה אבוטבול לראשות העיר".

"בנוסף לכך אותרה במקום שקית ובה מספר מטפחות ראש וכובעים, אותרו מספר זוגות משקפיים. בתשובה לשאלת אחד השוטרים השיבה אחת הנשים: "התחפושות לא שלי, אבל המשקפיים שלי...". על עצורה אחרת נתפסה חבילת פתקים מקומטים עם מספרי קלפיות וכיתובים שונים. כך לדוגמא על אחד הפתקים נרשם: "נשים התעודה צריכה לחזור בשעות הבוקר" עם מספר טלפון" כתבה פרקליטת מחוז ירושלים.

נהג הסקודה הפנה את האשמה לאנשי 'כח'

בהמשך, מגוללת הפרקליטה המחוזית את השתלשלות החקירה, וגם פה- לא פלא - האצבע המאשימה מופנת לאנשי סיעת 'כח': "בנוסף עצר הכוח המשטרתי רכב מסוג 'סקודה' נהוג על ידי גבר בעל חזות חרדית. נהג הסקודה ניסה לזרוק לפח זבל קרוב, חבילה של 8 תעודות זהות ודרכון שנתפסו על ידי המשטרה. בחיפוש שנערך ברכב נתפסה קופסה ובה 31 תעודות זהות נוספות.

"בסופו של דבר, במסגרת הפשיטה של המשטרה בשעה האמורה נתפסו למעלה מ - 160 תעודות זהות (שבאמצעות 36 מתוכן נעשתה כבר ההצבעה), וממצאים ברורים ואוביקטיביים שהם כשלעצמם מצביעים באופן חד משמעי וברור על קיומה של תשתית ארגונית ושיטת עבודה מובנית הקשורה לרשימת 'כח'" כתבה הפרקליטה.

גם נהג הסקודה העיד במשטרה כי עבד בשליחות אנשי סיעת 'כח': "בהודעה שנגבתה בשלב מאוחר יותר, קשר גם נהג הסקודה באופן ברור את הפעילות המתוארת לעיל לפעילים במטה הבחירות של מפלגת 'כח'. בעדות זו מדובר על תשלום כספי שהובטח לו ולפעילים שישיגו תעודות זהות וישנו תיאור מפורט המלמד על השתלשלות העניינים ודפוס הפעולה במטה הבחירות של מפלגת 'כח'.

פרקליטת מחוז ירושלים חשפה את עדותו של נהג הסקודה שנתפס עם עשרות התעודות זהות, וכך אמר הנהג בחקירה כשהוא מעביר את האשמה לאנשי סיעת 'כח': "אני הגעתי למטה בערך פעמיים בימים שונים בעניין של הניסיון לגייס את תעודות הזהות של אותם אנשים שלא יכולים להצביע. כל זאת היה לפני הבחירות, בשבוע של הבחירות...."

בהמשך העדות אמר: "נתן לי חבילה של תעודות, לא יודע כמה אבל חבילה עבה. היו עוד נקודות שהגעתי אליהן אבל אני לא זוכר איפה וכמה. בסופו של דבר הצטברו כ- 40 תעודות. במקביל אני מקבל פניות מאנשים שמעוניינים לשמש כמצביעים....".

הבעלים של תעודת הזהות: "אולי היא נגנבה"

בהמשך הערעור חושפת הפרקליטה כי לכאורה הייתה דירה נוספת בה פעלו אנשי סיעת 'כח' או סיעת ג' ובה היו תעודות זהות: "מעבר לאמור לעיל, נתפסה התכתבות "וואטסאפ" במכשירי טלפון סלולריים, בה ניהלה שיחה קבוצה גדולה למדי של פעילי בחירות ממפלגות חרדיות שונות, שכללה בין היתר הודעה מיום 23.10.13, ממנה ניתן להסיק שלסיעת 'כח' (או אולי לסיעת 'ג') הייתה דירה נוספת ובה תעודות זהות, שלא אותרה על ידי המשטרה".

עו"ד חביליו מביאה עדות נוספת של יו"ר ועדת קלפי שמתארת לכאורה את שיטת אנשי סיעת 'כח', לפיה אף באחד המקרים גנב לכאורה פעיל במפלגה תעודת זהות: "במסגרת תלונה שהוגשה על ידי עו"ד רינה הולנדר בסמוך לאחר הבחירות, נמסרו תצהירים של 7 משקיפים ובעלי תפקידים בועדת הבחירות המעידים על ניסיונות שונים להתחזות שנתקלו בהם. כך לדוגמא, יו"ר ועדת קלפי מס' 71.1 בשכונת נחלה ומנוחה בבית שמש מעידה, בין היתר, כדלקמן: "...הגיע בחור רזה, חיוור ונראה כאדם חסר בטחון. הוא הציג בפנינו את תעודת הזהות שלו".

"עיינתי בתעודה, ולתדהמתי התמונה בתעודת הזהות, שהייתה ברורה ולא דמתה כלל ועיקר לבחור שניצב בפניי... ביקשתי ממנו פעמיים לומר את מס' תעודת הזהות שלו, והוא לא הצליח לאמרה. חרף כך שיתר חברי הקלפי התנפלו עלי בניסיון להניא אותי מעמדתי זו וטענו כי זהו אותו האדם... קראתי לשוטר הניצב בפתח הקלפי... בשלב מאוחר יותר התברר, בדיעבד, גם בשיחה עם השוטר, כי המצביע הנ"ל ברח...".

"בעקבות תצהירו של אברהם קריף, סדרן ראשי מטעם ועדת הבחירות, שצורף לתלונתה של עו"ד הולנדר" כתבה הפרקליטה: "נחקר בעליה של תעודת הזהות שנתפסה בקלפי. בתשאול ראשוני מסר שתעודת הזהות שלו נמצאת בבית אך הוסיף כי "אולי נגנבה על ידי שיפוצניק שעבד אצלו" ואף הוסיף מיוזמתו כי אותו "שיפוצניק" הוא "מנהל המטה של סיעת 'כח' שהתמודדה בבחירות האחרונות בבית שמש".

ברשימת 'כח' בחרו שלא להגיב לדברים.

ח"כ משה גפני הגיב להחלטת היועץ המשפטי לערער על תוצאות הבחירות בבית שמש ואמר: "זהו היועץ המשפטי לממשלה הכי פוליטי שהיה אי פעם במדינת ישראל. זה הוכח פעמים רבים קודם וגם בנושא הזה. אין ספק כי בויכוח בין מועמד חילוני לנציג חרדי, ויינשטיין יפעל לטובת החילוני. אין ספק שאם זה היה הפוך הוא לא היה נוקט עמדה".

"מבחינה חוקית ומשפטית אין כל ביסוס לדבריו של ויינשטיין המסתמך על ספקולציה שעולה במוחו כדי להצדיק את פנייתו לבית המשפט ומתעלם מהשלכת הרוחב שתהיה להחלטתו זאת על כל מערכת הבחירות והדמוקרטיה בישראל. אני מקווה שבית המשפט ידחה את פנייתו מהטעמים הפשוטים שאין כל ביסוס להגיגיו. במקום לעסוק בהבלים ראוי שיתפנה היועץ המשפטי לממשלה לענות לפניות הרבות שלנו על אפליית חרדים שהוא אפילו לא מוצא מקום להגיב עליהם פעם אחר פעם".

ח"כ יעקב ליצמן מסר: "החלטת היועה״מ לממשלה בעד בחירות חוזרות בבית שמש תמוהה ביותר ומעוררת חשד לנקיטת צד פוליטי, בשל לחץ תקשורתי, בידי מי שאמור להיות ניטרלי ומקצועי. יש לכבד החלטת הרוב בעיר, שהיא חוקית ודמוקרטית, ולאמץ מיידית את תוצאות הבחירות ללא עוררין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר