שנתיים מאסר לרוצחי המחבל היהודי עדן נתן זאדה

גזר דין של שנתיים מאסר הוטל היום על שלושה מרוצחי עדן נתן זאדה שכונה "המחבל היהודי". בית המשפט קבע כי "לא תעמוד הטענה עתיקת היומין של 'עין תחת עין'" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנאשמים (צילום ארכיון: פלאש 90)

גזר דין של שנתיים מאסר הוטל היום (חמישי) על שלושה מרוצחי עדן נתן זאדה שכונה "המחבל היהודי".

בשנת 2005, פתח זאדה בירי באוטובוס וכתוצאה מכך נהרגו ארבעה מתושבי שפרעם - נהג האוטובוס מיכאל בחוס, נאדר חאיכ, והאחיות דינה והזאר תורכי. שוטרים ונוסעים עצרו אותו ועל אף שניסו לשמור עליו, ההמון הזועם במקום היכה את זאדה למוות.

לאחר חקירה שנמשכה ארבע שנים, התברר כי כל אחד מהנאשמים תקף את זאדה באבנים ומוטות ברזל בעת ששכב על רצפת האוטובוס. ביולי 2009, הוגש כתב אישום נגד שבעה מתושבי שפרעם על ידי פרקליטות מחוז חיפה, שכלל האשמה בניסיון רצח חייל, תקיפת השוטרים שהגנו עליו וגרימת חבלה בכוונה מחמירה.

שופט בית המשפט, אילן שיף, הגדיר את מעשהו של זאדה "כאוטי" ואכזרי במיוחד, אך עם זאת הבהיר כי "הנקמה שייכת לאלוקים" והמדינה לא מוכנה לסבול מעשים כאלו. השופט הדגיש כי "כל המבצע מעשים כאלה יבוא על עונשו ולא תעמוד לו הטענה עתיקת היומין של 'עין תחת עין'". השופט אף ציין הזמן הרב שחלף מאז התרחשות האירוע ועד להגשת כתב האישום, הפחית מחומרת העונש.

"לא שכחנו כי סיפורו של אירוע זה הוא בראש ובראשונה סיפורן של משפחות אומללות, שאיבדו את יקיריהן בגין רצח נתעב של חפים מפשע, שחייהם נקטעו רק בשל היותם ערבים", אמר השופט. "לבנו עם המשפחות השכולות והפצועים. תפנית העלילה או ליתר דיוק, העלילה המשנית, היא פרץ הנקמה והפגיעה ברוצח ולהבדיל בשוטרים שמילאו את תפקידם. הפגיעה בהם הייתה קשה וללא רחמים. מי ייתן ומקרים אלה לא יחזרו על עצמם".

על נעמן בחוס, באסל קדרי וג'מיל ספורי נגזרו שנתיים מאסר בפועל, ועוד שנה על תנאי. באסם חטיב נשפט ל-20 חודשי מאסר בפועל ו-16 על תנאי. פאדי נסראללה ל-18 חודשי מאסר בפועל ו-30 על תנאי. ערקאן קורבאז' משלח ל-11 חודשי מאסר בפועל ותשעה על תנאי. מוניר זקוט אמנם זוכה מכל עבירות האלימות, אך נגזרו עליו שמונה חודשים על תנאי.

היום הפגינו מאות מתושבי שפרעם מול בית המשפט המחוזי בחיפה במחאה על גזר הדין וחלקם אף הודיעו כי יערערו על העונש. המפגינים יידו אבנים ופונו על-ידי שוטרי יס"מ שעצרו תשעה מתפרעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר