פשקווילים: מרכז המיון החדש הוא 'שמד מוחלט'

בעוד בצה"ל נערכים לפתיחתו של מרכז המיון החדש לגזר החרדי, ברחובות הערים החרדיות מופצות מודעות נגדו: "הדבר הוא שמד מוחלט וצלם בהיכלי התורה הקדושה" נכתב (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בעוד בצה"ל נערכים לפתיחתו של המרכז למיון חרדים, ברחובות הריכוזים החרדיים מתנהל בימים האחרונים קמפיין מסיבי נגד המרכז, וזאת בטענה כי הוא נועד להעביר "שטיפת מוח" על בצעירים החרדיים.

"שלטון הרשע של מדינת ישראל העומד לחוקק את חוק הגיוס חושש מכישלון חרוץ נוכח העובדה שהדבר כרוך בסנקציות" נכתב בפשקווילים שפורסמו ברחובות הערים החרדיות, "לכן על מנת למנוע כישלון ולהביא להצלחה בגיוס החליטו ליצור רשת ביטחון".

לטענתם של מפיצי המודעות, לצדן פורסם גם העתק מכתבה בתקשורת על המרכז החדש, "הדבר הוא שמד מוחלט צלם בהיכלי התורה הקדושה והרס בתי החרדים באופן מיידי".

(צילום: כיכר השבת)

"מטרתם", כך לדברי המודעות "שתהליך השמד יחל כבר בשלב ההגעה ללשכת הגיוס, שהצעיר החרדי יעבור שטיפת מוח שנתית, הסתה ופיתויים בשילוב דברי מינות ואפיקורסות ודעות כוזבות שהם ארס של עכנאי".

בניגוד למשוער, הפשקוויל נחתם בקריאה להמשיך ולהתייצב בלשכות הגיוס, אולם רק לצורך רישום פרטים ולא לשם בידוקים. "אוי לנו אם לא נעמוד להקהל על נפשינו לברוח כמפני האש מלשכות הגיוס, ואוי לנו אם מחשבתם תעלה בידם" נחתם הפשקוויל.

כזכור, הממ"ח הוא מרכז מיון בו יעברו החיילים החרדים את המיונים טרם גיוסם לצה"ל, כאשר לפי צה"ל, במרכז החדש לא ייתקיים מגע כלשהו בין המגיעים למקום לבין חיילות.

רס"ן אמיר וקנין, ראש מדור שילוב חרדים בצה"ל, התייחס לפני כשבועיים למרכז החדש במהלך ראיון ל'כיכר השבת' ואמר: "המטרה היא לתת את המענה המתאים לחייל החרדי שמגיע לצה"ל, להראות לו בעצם את כל האפשרויות בשירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר