תיעוד בלעדי

תלמיד ישיבה עצור בכלא 6; מאות הגיעו להביע תמיכה

בחור ישיבה בן 19, תושב קרית מלאכי הלומד בישיבה בפתח תקווה, נעצר בתחילת השבוע לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס ונשלח ל-14 ימי מחבוש בכלא 6. הבוקר החליט הגר"ש אוירבך להגיע לכלא כדי לבקר את הבחור. יחד איתו מגיעים למקום מאות אברכים להפגין במחאה על כליאת הבחור. תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אוירבך בכניסה לכלא 6 (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

האם הגיע מקרה המבחן הראשון של צבא הגנה לישראל מול הציבור החרדי? בחור ישיבה בן 19 נעצר באשמת עריקה מצה"ל ונכלא בכלא 6, הגר"ש אוירבך מגיע הבוקר (רביעי) לבקרו ולעודדו, עשרות מפגינים ליד הכלא.

ביום ראשון סמוך לשעה 3 לפנות בוקר פשטה המשטרה הצבאית על ביתו של משה א. (19) תלמיד ישיבת 'נחלת אשר' בפתח תקווה ותושב קריית מלאכי.

השוטרים אסרו אותו באזיקים אל מול בני משפחתו המבוהלים כשבהמשך אף הובא לפני שופט שגזר עליו עונש מאסר ושלח אותו ל-14 ימי מחבוש בכלא 6) באשמת עריקה מצה"ל והשתמטות.

הבחור הצעיר הינו תלמיד ישיבה מן המניין שקיבל צו התייצבות לצה"ל עוד לפני מועד פקיעתו של חוק טל, אז אכן הגיע והצהיר כי תורתו אומנותו.

בהמשך כשקיבל זימונים נוספים לאחר פקיעתו של החוק וביטולו של מעמד בן ישיבה ע"י בית המשפט העליון, התייעץ עם המשגיח בישיבתו שהורה לו שלא ללכת ולנהוג כדעת הרבנים הפוסקים שאין להתייצב כלל.

כעת, בעקבות התעלמותו מהצווים שנשלחו אליו, הגיעו כאמור באישון ליל אנשי המשטרה הצבאית שעצרו אותו על אף שאין לו כל עבר פלילי.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביממה האחרונה נכנסו עסקנים בכירים לעובי הקורה והם מגייסים ייעוץ משפטי על מנת ולנסות ולחלץ את הבחור ממאסר. לדבריהם, מדובר בתקדים שעלול להשליך על מעמדם של בני ישיבה רבים הנשמעים להוראותיהם של אותם גדולי ישראל המורים שלא להתייצב.

משגיח הישיבה שהגיע אמש למעונם של הגאון רבי שמואל אוירבך ושל גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי טוביה וייס שמע מהם משפטי חיזוק ועידוד עבור הבחור תוך כדי שהם מבהירים כי מדובר בשעת מבחן עבור ציבור היראים לדבר השם וכי אין להתפשר כמלוא נימה. "מטרתם לנסות ולשבור אותנו ולא יעלה בידם", אמרו הרבנים למשגיח ולעסקני הציבור.

הבוקר לאחר תפילת שחרית החליט הגר"ש אוירבך לצאת ולחזק את בחור הישיבה העצור בכלא 6. בשעה 11 הוא צפוי להגיע למקום ולבקר את הבחור.

עשרות אברכים מגיעים אף הם לשערי הכלא על מנת ולעודד את רוחו של העצור. המפגינים מניפים שלטים בהם נכתב "תופסק רדיפת הדת" ושרים "בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים".

העסקנים מקווים כי יהיה בכך מסר כלפי השלטונות שהציבור החרדי ייאבק ולא יתפשר כמלוא נימה במלחמה על שמירת מעמדם של לומדי התורה.

הרב משה פינטו, ראש ישיבת "פאר משה" בפתח תקווה, אומר ל"כיכר השבת" במקום ההפגנה כי "הבחור הזה הוא מהמיוחדים, לקחו את המיוחד במינו, זה ניסיון גדול שעל כולנו לעמוד בו. הלכו לקרית מלאכי, חשבו שאף אחד לא יתייחס לזה וככה יזלגו פנימה, אבל מתברר שכולם קמו, והארץ רועשת והם ידעו שאסור לגעת ולפגוע באף בחור".

"אנחנו נמצאים באותה סיטואציה כמו היוונים שאז ניסו 'להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך' וזה גם מה שמנסים לעשות בימים אלו", מוסיף הרב פינטו.

סמוך לשעה 13:00 בצהריים הגיע לשערי הכלא הרב שמואל אוירבך שהתקבל בשירה של המפגינים. הרב אוירבך הביא עמו פרחים ומכתב אישי אותם יעביר לבחור הכלוא.

כאשר נכנס הגר"ש אוירבך לבקר את הבחור, הוא מצא אותו כשהוא לבוש במדים ואמר לו: "אשריך שנתפסת על דברי תורה". הרב אוירבך הוסיף לעודד ולחזק את הבחור ואמר לו: "זו זכות גדולה, ברך אותי בבריאות".

תגובת דובר צה"ל לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר