יעלון: "לא לקחת חרדים מספסלי הלימוד בישיבה לבתי הסוהר"

שר הביטחון משה בוגי יעלון, אמר בשיחה עם תלמידי תיכון בדימונה כי הדרך לפתרון סוגיית השוויון בנטל היא היא "לאפשר לחרדים לשרת ולא לקחת אותם לבתי הסוהר" (חרדים,חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השר יעלון (צילום: פלאש 90)

במהלך ביקור שערך שר הביטחון משה בוגי יעלון בדימונה, התייחס יעלון לחוק הגיוס שנמצא על הפרק, ואמר כי הוא לא מאמין בגיוס תלמידי ישיבה בכפייה לצה"ל.

לדבריו של שר הביטחון במהלך שיחה עם תלמידי תיכון: "נוצרה פה מציאות בעייתית במשך 65 שנה, שאף אחד לא התכוון אליה, של מגזר שלם שאינו משרת תחת הכותרת ׳תורתו אמונתו׳. הסוגיה הזו היא רגישה. לא תשמעו אותי מסית נגד האוכלוסייה הזו או עושה לה דה-לגיטימציה, כי איני מאמין בשירות בכפייה".

"אתם תגידו, "זה לא הוגן, עליי חל שירות חובה ועליהם לא" אמר יעלון לתלמידים. "אתם צודקים. אבל מניסיוני, ויש לי קצת ניסיון בעניין הזה, הדרך הנכונה היא לאפשר לחרדים לשרת ולא לקחת אותם מספסלי הלימוד בישיבה לבתי הסוהר".

"בדרך הזו התחלנו בשנת 99', עת הגיעה אליי כאלוף פיקוד המרכז פלוגת החרדים הראשונה, נצח יהודה. הייתה אז פלוגה עם 90 חיילים, ובשנה האחרונה הם הגיעו כבר ל-2000 משרתים בצה"ל ועוד 1500 בשירות לאומי אזרחי".

לפי הדיווח בערוץ 7, יעלון אמר בהמשך דבריו כי: "זה אירוע משמעותי משום שזה לא היה מקובל, וככל שזה הולך ומתפתח זה מדבק, כי פעם לא הייתם רואים בחור במדים בבני ברק או בשכונות מסוימות בירושלים, והיום פתאום זה הופך להיות דבר טבעי".

"רואים כביסה של חיילים בשכונות הללו" אמר שר הביטחון, "פתאום לא חייב להיות "חרדי שווה עני" שמקבל תקציב מהמדינה. למה? כי כשהם משתחררים, 91% ממשוחררי צה"ל במגזר החרדי מועסקים, ו-85% מאלה שעושים שירות לאומי אזרחי. לכן בסוף גם אם זה עולה לנו יותר, וזה עולה לנו יותר שהם משרתים בצבא, מכל מיני סיבות, זה שווה לכלכלה בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר