לראשונה מזה שנים: לא נמסר שיעור "דף היומי" בכותל

כבר שמונה שנים שהרב דוד זיכרמן לא מפספס את שיעור 'הדף היומי' אותו הוא מוסר בכותל מידי יום. ביום חמישי השלג שבר אותו: "אנשים פשוט לא האמינו שלא הגעתי לשיעור" סיפר בשיחה עם 'כיכר השבת' (חרדים)

צביקה ליברמן | כיכר השבת |
גמרא (צילום: פלאש 90)

אחד השיעורים הוותיקים בלימוד 'הדף היומי' הוא השיעור שמוסר הרב דוד זיכרמן המועבר מידי יום בשריד בית מקדשנו, הכותל המערבי. אלא, שבשבוע שעבר, לראשונה מזה שנים, הקביעות הופסקה - בעקבות סופת השלגים.

ביום חמישי בשעה 23:00 בלילה, הבין הרב זיכרמן כי אחרי יותר משמונה שנים שבהן הוא ועשרות נוספים השתתפו בשיעור הקבוע, הן יאלצו לוותר על הקביעות: "הפעם הראשונה בשמונה וחצי שנים האחרונות שלא התקיים שיעור, לא ביום חמישי בלילה ולא ביום שישי, כך לפי הצעת המשטרה בכדי שלא ייגרם סכנת נפשות, הגעת האנשים למקום פשוט גובלת בפיקוח נפש". אמר הרב זיכרמן ל'כיכר השבת'.

למרות שהרב עצמו ועוד כמה משתתפים החליטו לוותר, חבריהם לספסל הגיעו למרות הכול למקום: "היו אנשים שהגיעו ביום חמישי לשיעור ופשוט לא האמינו שלא הגעתי", מספר הרב זיכרמן, "הם אמרו שלא ייתכן דבר כזה, הם חשבו שאגיע והשיעור יתקיים בכל מצב. אחרי עשרים דקות הם עדיין האמינו שאני אגיע וכי אולי התעכבתי. היו שם למעלה ממניין ואני לא יכולתי להגיע, הם פשוט הלכו ברגל".

כעת, כשהסערה נרגעה במעט, הרב חש החמצה ואף חושש כי תהיינה הידרדרות רוחנית בקביעות עליה הוא ושותפיו לדרך לא וויתרו אפילו במצבים קיצונים: "כעת אנחנו מסתפקים האם לקיים את השיעור הערב, למרות שאנחנו מאוד רוצים לקיימו אני מקבל עדכונים שהכביש קפוא ומחליק, לכן אני מסתפק מאוד מאוד האם לקיימו בכותל המערבי או לחלופין לשדר אותו טלפונית מהבית. ישנו בעל ג'יפ שמנסה לעשות את דרכו לכותל בכדי לראות האם ישנם דרכי גישה למקום ואם כן נסע לשם" אמר יותר מוקדם בשיחה עם 'כיכר השבת'.

הרב זיכרמן הסביר מדוע עם פרוץ הסערה סירב להצעה למסור את השיעור באמצעות הטלפון: "ביום חמישי לא שידרנו את השיעור טלפונית בכדי לא לתת פרצה בנושא, מפני שגם בזמני האינתיפאדות או ביקורים ממלכתיים השתדלנו להגיע בכל מקרה ובכל מצב. לא הסכמנו לשום מקום חלופי".

שיעורו של הרב זיכרמן קנה לו שם מפואר בקרב הלומדים, ככזה שמועבר בשפה ברורה השווה לכל נפש, ומאידך מעמיק בחומר הנלמד מעבר לדברי הגמרא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר