המאבק בגזירת הגיוס

הערב בי-ם: ראשי הישיבות הספרדים יערכו כינוס חירום

בעוד כינוסה של מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס לדיון בגזירת הגיוס מתמהמה, הערב בירושלים, יתכנסו גדולי ראשי הישיבות הספרדים באולמי 'שירת ירושלים' לדון בסוגיה הרובצת מעל אלפי בני התורה. ל"כיכר השבת" נודע כי מרן הגראי"ל שטיינמן עודד את הכינוס וקרא לראשי הישיבות ליטול בו חלק (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
כינוס ראשי הישיבות בשבוע שעבר (צילום: כיכר השבת)

לאחר הכינוס בשבוע שעבר של גדולי ראשי הישיבות הליטאיות בראשות מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן לדון בגזירת הגיוס המרחפת מעל ראשם של אלפי בני התורה, הערב (ראשון) ייערך כינוס דומה הפעם של גדולי ראשי הישיבות הספרדיות.

בעוד יו"ר ש"ס אריה דרעי טרם הצליח להביא לכינוס מועצת חכמי התורה של ש"ס לדון בנושא, החליטו מספר עסקנים לקחת את היוזמה לידיהם ולכנס את בכירי ראשי הישיבות הספרדיות לישיבת חירום בעקבות גזירת הגיוס.

הכינוס יתקיים הערב (ראשון) באולמי 'שירת ירושלים' כאשר ישתתפו בו כחמישים ראשי ישיבות, מכלל החוגים בציבור הספרדי אשר לא בהכרח משתייכים ומזדהים עם תנועת ש"ס אלא גם משתייכים לארגון 'מרביצי התורה'.

בין המשתתפים יהיו ראשי ישיבת פורת יוסף הגאון הרב משה צדקה והגאון הרב שלום כהן, הגאון הרב אברהם סאלים - ראש ישיבת 'מאור התורה', המקובל הגאון רבי יעקב הלל - ראש ישיבת 'אהבת שלום', הגאון רבי בצלאל טולדאנו - ראש ישיבת "זוהר התורה", ועוד עשרות ראשי ישיבות.

יצויין, כי הכינוס הינו יוזמה פרטית של מספר אברכים ואינו קשור לפוליטיקאים החרדים מתנועת ש"ס, אך נעשה בברכתם ובתיאום עמם.

בכינוס לא צפויים להשתתף פוליטיקאים וכך גם חברי מועצת חכמי התורה שאינם ראשי ישיבות לא הוזמנו לכנס.

"מטרת הכינוס הוא לגבש חזית אחידה של ראשי הישיבות הספרדיות בסוגיות שעל הפרק", אומרים המארגנים.

בתוך כך ל"כיכר השבת" נודע כי הרב נתן בן סניור, שלח אמש שליח מיוחד למעונו של מרן ראש הישיבה הגרא"יל שטיינמן לשאול האם אין בכינוס הזה משום פגיעה בכינוס ראשי הישיבות הליטאיים שנערך בראשותו בשבוע שעבר ואולי יש להסתפק בכינוס אחד.

על כך ענה הגראי"ל: "הדבר אינו פוגע. אדרבא, חשוב ללכת ולחזק את הכינוס נגד גזרת הגיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר