מתקפה נגד הליטאים וה'מרביצי'

הרב שלום כהן: "אנחנו בני שפחות? אנחנו לא אחים?"

בכינוס החירום שערכו ראשי ישיבות ספרדיות, השמיע ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי שלום כהן ביקורת חריפה נגד פלג ה"מרביצי" ומנהיגי הליטאיים שלא הזמינו לטענתו ראשי ישיבות ספרדיים לכינוס המועצת: "אנחנו לא אחים שלו? אנחנו בני השפחות אנחנו? אני לא יכול יותר, זה דבר שכואב בלבי" (חרדים, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ישי כהן. תמונה: שלומי כהן )

ראש ישיבת 'פורת יוסף', ובכיר רבני הציבור הספרדי הגאון חכם שלום כהן, בחר לתקוף בחריפות את רבני ה'מרביצי', שהחליטו ברגע האחרון להעדר מכינוס החירום של ראשי הישיבות הספרדיות. "יש הבדל בנינו?" שאל הרב כהן "כולנו בני איש אנחנו, מה זה החכמות האלה, למה זה ככה".

הגר"ש כהן, שנשא את הנאום המרכזי בישיבת החירום, פתח ואמר: "מה שכואב לי ביותר - שהספרדים עצמם לא מאוחדים, הוא חושב שהוא לא מתאים לנו, שאנחנו לא אחים שלו. אנחנו בני השפחות אנחנו" אמר ראש ישיבת פורת יוסף, "כולנו בני איש אנחנו, מה זה החכמות האלה. אני לא רוצה להגיד את המילה שהיא מאוסה עלי להגיד אותה. למה, אני לא אחיך אני?" שאל.

"מסכן בן-אדם.. ויהי בעינינו כחגבים אז גם היינו בעיניהם.. למה היום זה ככה?". עקץ הרב שלום כהן את ראשי הישיבות מזרם ה"מרביצי".

ראש ישיבת 'פורת יוסף', תקף גם את עסקני ורבני הציבור הליטאי שלטענתו לא הזמינו את ראשי הישיבות הספרדיות לכינוס ראשי הישיבות בשבוע שעבר בו השתתף מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן: "וכי הם הזמינו את כל ראשי הישיבות הספרדים?. למה לא הזמינו? אני לא מבין מה זה, לא מבין".

הגר"ש כהן חזר ועקץ את פלג ה"מרביצי": "למה נחשוב עצמינו כחגבים? למה, זה המכה שגורם שלא מאוחדים" אמר הגר"ש כהן והוסיף: "אני קורא מכאן לכל הישיבות - חייבים להתאחד אם רוצים באמת את רצונו יתברך".

"זה הכאב שכואב לי" אמר הרב כהן שוב. "אני לא יכול, דבר שכואב בלבי, ואני חייב להוציא אותו החוצה" הוסיף.

לקראת סיום דבריו, אמר ראש ישיבת פורת יוסף כי גזירות הגיוס מכוונות בעיקר לעבר בחורי הישיבות הספרדים: "אני אומר שהגזירה הכואבת היא על העדה שלנו - הספרדים".

בכנס ראשי הישיבות הספרדים השתתפו גדולי ראשי הישיבות (מלבד רבני ה'מרביצי') ובניהם נראו: חכם שלום כהן - ראש ישיבת 'פורת יוסף', הרב עזרא ניסן - ראש ישיבת 'רינת התורה', הרב יצחק ברכה - ראש ישיבת 'עטרת יצחק' וישיבת 'ברכת התורה', הרב יהודה כהן - ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', הרב עובדיה יוסף - ראש ישיבת 'חזון עובדיה', הרב יחזקאל סיטון - ראש ישיבת 'משכן חיים', הרב בנימין גבריאל - ראש ישיבת 'לב אליהו', הרב אברהם דניאל - מראשי ישיבת 'לב אליהו', הרב יהורם מימון - ראש ישיבת 'תורת משה', הרב מסעוד בן שמעון - ראש ישיבת 'אור אליצור', הרב מאיר אלבז - ראש ישיבת 'שבות יהודה', הרב יעקב כהן - ראש ישיבת 'קנייני התורה', הרב יעקב כהן - ראש ישיבת 'נזר התורה', הרב יהושע ויזגן - ראש ישיבת 'אור יעקב', הרב יונה רפאלי - ראש ישיבת 'אור השלום', הרב אמנון סבג - ראש ישיבת 'תפארת משה', הרב יצחק כהן - ראש ישיבת 'אוהלי אברהם', הרב אליהו תופיק - ראש ישיבת 'באר יהודה', הרב אליהו בן דוד - ראש ישיבת 'הר נוף'.

עוד השתתפו: הרב אפרים מזרחי - ראש ישיבת 'אמרי בינה', הרב רפאל כהן - מראשי ישיבת 'יקירי ירושלים', הרב מאיר כהן - ראש ישיבת 'אוהל מועד', הרב שלמה ישר - ראש ישיבת 'ישמח משה', הרב מאיר מוגרבי - ראש ישיבת 'כנסת ישראל - אשדוד', הרב מנחם שמואלי - ראש ישיבת 'עטרת יואל', הרב משה צור - ראש ישיבת 'אש התלמוד', הרב אבינועם אהרון - ראש ישיבת 'נחלת יהודה', הרב אליהו אהרון - מראשי ישיבת 'באר התלמוד', הרב הרב אבנר עפג'ין - ראש ישיבת 'ראש העין'.

צפו בגלריית ענק מכינוס ראשי הישיבות. צילום: שלומי כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר