ההכנות למסע ההיסטורי • תיעוד

מסתמן: מסע המועצת ייצא לדרכו כמתוכנן, נמצא אולם

חברי וועדת ההיגוי של מסע גדולי האדמו"רים, ממשיכים להיערך לקראתו. מסתמן, כי למרות הבעיות שצצו ביממה האחרונה, המסע ואירוע המחאה שבמרכזו ייערכו במועד שנקבע מראש • הצהריים, ביקרו חברי הוועדה באולם שעשוי לאכלס מעל 70 אלף בני אדם. גורם בוועדה ל'כיכר': "יועבר שידור למאות מוקדים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האולם בו ביקרו חברי הוועדה (צילום: באדיבות המצלם)

ההכנות למסע המועצת נמשכות: חברי וועדת ההיגוי של המסע, לא מתעלמים מחלק מהקשיים הטכניים שנתגלו בדרכם, אך בשיחה עם "כיכר השבת" מארה"ב מבטיחים גורמים בוועדה כי לכל יימצא פתרון. "המסע ההיסטורי של מרנן ורבנן גדולי האדמו"רים ייצא לדרך, והוא בנקודת אל חזור, הם אומרים.

מסע המועצת - כל העדכונים בערוץ המיוחד

כזכור, אמש במהלך ישיבת ועדת ההיגוי יחד עם העסקנים המקומיים מארה"ב, עלו חששות כי לא יימצא אולם או איצטדיון מקורה שיהיה גדול דיו על מנת ולהכיל את הרבבות שיגיעו להשתתף במעמד הגדול. לטענת גורמים בכירים בוועדת ההיגוי, הפתרון המסתמן כעת הנו שכירת אחד האיצטדיונים היותר קטנים (ברייקלס,או מדיסון סקוור גארדן) המכילים אמנם "רק" 25 אלף מקומות, ולצידם לבנות אוהל ענק שיכיל מקום עבור עוד 10 אלף משתתפים, כך שכולם יוכלו לחזות בגדולי הדור המשתתפים יחד עם גדולי הדור בארה"ב בכינוס הנדיר.

"נכון שהיה עדיף לעשות זאת במקום יותר גדול, אולם החשש מהקור והשלג בחורף הניו יורקי גורם לכך שנאלץ להתפשר קצת" מבהירים הגורמים. לדברי חברים בוועדת ההיגוי, מקום הכינוס ייסגר כבר ביממה הקרובה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בשעות הצהריים ביקרו ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט וחברי הוועדה באולם ענק הממוקם בניו ג'רזי, המכיל מעל 70 אלף מקומות. על פי המסתמן, יוחלט ככה"נ לקיים את הכינוס במקום זה.

"מדובר באירוע בקנה מידה היסטורי שאמריקה החרדית לא ראתה כמותו בעשרות השנים האחרונות. כל גדולי האדמו"רים מישראל יישבו על בימה אחת לצד גדולי האדמו"רים וראשי הישיבות בארה"ב בכנס מחאה וזעקה על ההתנכלות ליהדות החרדית, שנאת הדת, וגזירת גיוס בני הישיבות" אומרים גורמים בוועדה. "צריך להבין, כי לא מדובר רק בסכנת הגיוס, אלא ברדיפה של הציבור החרדי בארץ ישראל, פשוטו כמשמעו, אם זה בהפסקת קצבאות, התערבות בחינוך, גיוס לצבא, פריצת חומות השבת. הכל ניהיה הפקר והציבור החרדי הופך למרמס".

ככל הנראה, כל האדמו"רים יגיעו יחד בטיסה משותפת שתצא לדרך ביום ראשון בשעות הערב, כאשר בשכונת בורו פארק ימתינו אלפי ילדי תשב"ר עם דגלים בידיהם לגדולי האדמו"רים. "הכינוס ההיסטורי יועבר בשידור לוויני למאות מוקדים בכל רחבי העולם היהודי, היסטוריה של ממש" אומרים המארגנים.

האולם בו ייערך האירוע ההיסטורי? (באדיבות המצלם)

האולם בו ביקרו חברי הוועדה
האולם בו ביקרו חברי הוועדה
האולם בו ביקרו חברי הוועדה
האולם בו ביקרו חברי הוועדה
האולם בו ביקרו חברי הוועדה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר