התרגשות בעולם התורה

מסע ה'מועצת' יוצא-לדרך: איום קיומי על הציבור החרדי

גדולי האדמו"רים יצאו בשבוע הבא למסע בארה"ב, כדי להתריע מפני ההתנכלות למגזר החרדי בישראל. הרב מרדכי שטרן, מזכיר ה'מועצת' בראיון נדיר: "מתנהלת מערכה כוללת מחושבת וברוטליות שכל תכליתה לערער ולקעקע את יסודות הקיום של החרדים" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: אלי סגל)

למרות שעדיין לא הוחלט באופן סופי על מיקומו של כינוס הרבבות בראשות מרנן גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה, לכולם ברור כעת כי המסע ייצא לדרכו.

על פי המסתמן, מרבית האדמו"רים יטוסו ככל הנראה בטיסה אחת שתצא מישראל לניו-יורק ביום ראשון הבא בשעות הלילה.

לפני הנסיעה יתקיים מעמד "צאתכם לשלום" בנתב"ג, במהלכו ייפרדו הנוכחים מהאדמו"רים מתוך תפילה נרגשת שהמסע ההיסטורי יצלח ויפעל את פעולתו.

בתוך כך, בשיחה נדירה שהעניק הרב מרדכי שטרן, מזכיר ה'מועצת' לקראת המסע ההיסטורי, הוא הבהיר את מטרות הנסיעה וכינוס הרבבות. בראיון ל'המודיע' אמר הרב שטרן כי זו פעם ראשונה בשישים שנות המדינה שישנו איום קיומי על אורח החיים של הציבור החרדי.

לדבריו, "מתנהלת כאן מלחמה על הבית מערכה כוללת מחושבת וברוטליות שכל תכליתה לערער ולקעקע את יסודות הקיום של ציבור היראים לדבר ה'".

הוא הוסיף כי גדולי ישראל עוד לפני הבחירות האחרונות לכנסת הפכו כל אבן על מנת ולמנוע את הגזירות הקשות.

הרב שטרן מסביר את ההחלטה להפגין דווקא בחו"ל ולא בארץ, משום בעצרת מחאה שתתקיים בישראל המטרה לא תושג.

לדבריו, בארה"ב יצופו הטענות כי מדינת ישראל הנאבקת על דימויה בעולם ומואשמת תדיר בהפרת זכויות אדם תוצג כעת כמי שפוגעת ורודפת את המיעוט החרדי בשם עריצות הרוב. "מדינה ליברלית ודמוקרטית אמורה לכבד את הדעות של כולם ובמקרה הזה הם רודפים את אחיהם ואולי את השפה הזאת נתניהו יבין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר