בית שמש: מחו נגד חילול קברים ונפגעו מגז מדמיע

שני מפגינים שניסו לעצור את עבודות הבנייה במתחם גולובנציץ בבית שמש, נפגעו באורח קל מגז מדמיע שריסס נגדם מאבטח. המאבטח ושלושה מפגינים עוכבו לחקירה (חרדים, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנה נגד חילול קברים (צילום ארכיון: פלאש 90 / יעקב לדרמן)

ההפגנות נגד העבודות בגולובנצ'יץ: עשרות בני אדם הפגינו הצהריים (ראשון) נגד חילול קברים לדבריהם באתר הבנייה שבבית שמש.

במהלך ההפגנה, נפגעו שניים מהמפגינים באורח קל מגז מדמיע שרוסס לכיוונם על ידי מאבטח שהוצב במקום. הם עוכבו לחקירה יחד עם המאבטח ומפגין חרדי נוסף.

המפגינים, כך על פי הדיווחים, ניסו למנוע את המשך עבודות הבנייה במתחם השנוי במחלוקת.

כזכרו, בית המשפט העליון מחק לפני מעל לשבוע את עתירתו של משה פרידמן כנגד רשות העתיקות והקבלנים המבצעים עבודות במתחם גולובנציץ בבית שמש.

ההחלטה הגיעה לאחר שרשות העתיקות הצהירה במהלך הדיון בבית המשפט כי "היא מביאה את העצמות שנמצאו במקום לקבורה, וכן תעשה הערכת מצב מחודשת באשר לשטחים שבהם נמצאו פירים ועצמות במתחם גולובנציץ בבית שמש".

יצויין כי נציגי הרשות סירבו להבטיח כי על אותם פירים לא תתקיים בניה, אך הם כן הצהירו כי "תתקיים הערכת מצב בנושא זה".

בא כוחו של העותר, עו"ד איתמר בן גביר, טען בתחילת הדיון כי "למעשה בפני בית המשפט יש תשתית עובדתית שתומכת בטענות העותר הוא הזכיר כי בתחילת הדרך הכחישה רשות העתיקות וכן המשיבים משפחת גולובנציץ כי במקום יש עצמות".

עו"ד איתמר בן גביר, מסר בתגובה בסיומו של הדיון כי "הצהרת רשות העתיקות מאשרת למעשה את הטענות של העותר במשך כל החודשים האחרונים. המשיבים הכחישו את העובדה כי במקום יש עצמות אדם אך רשות העתיקות אישרה עובדה זו".

"אני שבע רצון מהעובדה כי רשות העתיקות הצהירה כי תעשה הערכת מצב חדשה, וחושב שבנסיבות הקיימות מדובר בהחלטה חשובה מאוד, ואני מקווה שהיא תיושם בשטח", הוסיף בן גביר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר