חשיפה

אלי ישי נפגש עם יאיר לפיד; יוזם ישיבות תיכוניות-חרדיות

ביום שני האחרון, בלשכתו של שר האוצר, נועדו יחד ח"כ אלי ישי והשר יאיר לפיד • הפגישה נקבעה לבקשת ישי, ועסקה ביוזמתו של ישי להקים ישיבות תיכוניות-חרדיות • לשכת ישי: "ביקש להשיג תקציב עבור נושרים חרדים" • גורם ביהדות התורה: "מעולם לא היה ח"כ שהציע הצעה כזאת" • הסערה שבפתח (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ואלי ישי במליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: ח"כ אלי ישי נפגש שלשום (יום שני) עם יו"ר 'יש עתיד' ושר האוצר יאיר לפיד. על הפרק: הקמת ישיבות תיכוניות-חרדיות.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביום שני האחרון הגיע ח"כ ישי ללשכתו של יאיר לפיד ושוחח אתו בארבע עיניים. הפגישה נקבעה לאור בקשת ישי להיפגש עמו.

נושא הפגישה עסק בבקשת ישי להקים ישיבות תיכונית חרדיות, בהם ילמדו לימודי ליב"ה במתכונת מלאה.

במפלגות החרדיות לא כולם רואים את הפגישה בעין טובה, וזאת מאחר וכל חברי הכנסת החרדים מחרימים בימים אלו את יו"ר יש עתיד השר לפיד בשל הגזירות הקשות שהוא מטיל על עולם התורה והישיבות הקדושות.

בנוסף, אומרים במפלגות החרדיות, כי אם המיזם הוא חיוני לנערי השוליים, הרי שבזמן כזה שעולם התורה נמצא תחת סכנת קיום מגזירות לפיד הרי שמדובר בטעות להציע ללפיד הצעות מסוג זה.

גורם ב'יהדות התורה' אומר ל"כיכר השבת" כי "בזמן כה קשה לעולם הישיבות הוא חה"כ היחיד שמעז לשתף פעולה עם שר האוצר בהקמת מיזמים שיהרסו את עולם התורה".

"כולם זוכרים מה עשה ח"כ יעקב ליצמן לח"כ מוזס כאשר דיבר עם לפיד במליאת הכנסת, ליצמן גער בו בפני כל המליאה, זו החלטה משותפת שלא משתפים פעולה עם לפיד", מוסיף הגורם.

גורם בכיר ביהדות התורה אומר כי "זה נראה כהתנהגות חברי הכנסת של הבית היהודי, מעולם לא היה ח"כ שהציע הצעה כזאת במיוחד בתקופה כל כך רגישה לעולם התורה".

אוהד יחזקאלי, דוברו של ח"כ אלי ישי אומר ל"כיכר השבת" כי "ח"כ אלי ישי נפגש עם השר לפיד ע"מ להשיג תקציב עבור נושרים בסקטור החרדי. על אף השעה הקשה שעוברת על הציבור החרדי והדתי, בכוונת ח"כ אלי ישי לנצל קשריו עם מקבלי ההחלטות וזאת מתוך דאגה וקריאה לפעולה עבור אלו שקולם לא נשמע ובכללם הנוער הנושר".

מלשכת השר לפיד טרם הגיבו לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר