בכל שנה מתים קרוב ל-6,000 חולים בגלל היגיינה ירודה

בכל שנה מתים בין 6,000 ל-4,000 אנשים בבתי חולים, לא ממחלות אלא מזיהומים שנגרמים בבית החולים • הנתונים עולים מדו"ח המבקר על הזיהומים בבתי החולים (בריאות)

א. פרידמן | כיכר השבת |
הניתוח הצליח החולה מת מזיהום (צילום: פלאש 90)

הועדה לענייני ביקורת המדינה דנה היום (שלישי) בדו"ח מבקר המדינה בעניין ריבוי הזיהומים בבתי החולים בארץ.

בכל שנה מתים בין 4000 ל6000 אנשים בבתי החולים לא ממחלות אלא מזיהומים שנגרמים בעיקר בגלל כשלים בהיגיינה ובשל תנאי אשפוז לא ראויים.

יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן מש"ס טען שתופעה זו לא הגיונית ולא מתקבלת על הדעת. הוא ביקש ממשרד הבריאות לעשות בדק בית מעמיק בנושא. לתקשורת הוא קרא לשתף פעולה להעיר ולעורר על התופעה בכל במה אפשרית כדי לחשוף את התופעה ממש כמו שעושים בעניין תאונות הדרכים.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, כי דו"ח המבקר תרם רבות לשיפור הליקויים הוא גילה למשתתפי הוועדה כי 40 מליון ₪ הוקצו לתמרוץ בתי החולים למלחמה בזיהומים. לדבריו הסנקציות שהטיל משרד הבריאות עוזרות. הוא קבל על התנהלות משרד האוצר בנושא וטען שאין לו ראייה מערכתית בנושא תקצוב מערכת הבריאות.

גם נציגו של מבקר המדינה, שמואל גולן, טען שהמספרים שמופיעים בדו"ח חייבים להדליק נורה אדומה לכל הנוגעים בדבר, וכי על משרד הבריאות לפעול מיידית למיגור התופעה.

נציג האוצר, שלמה פשקוס השיב לטענות שהוטחו כלפיו כי: "האוצר לא קופא על שמריו והוא פועל כל הזמן להעלות את תקציבי הבריאות". כמו גם "תוספות המיטות והתקנים שהמשרד מקצה בשנים האחרונות, ואת תקציב מערכת הבריאות שעלה ב-40% מאז 2009 .

דני רופ (החזאי התורן) שאביו, אלן רופ (74) נפטר באיכלוב לפני כתשעה חודשים לאחר שעבר ניתוח בכיס המרה. למרבה הצער, גם אצלו הניתוח הצליח אך הוא נפטר מצירוף של רשלנות רפואית ויחס מחפיר של הצוות הרפואי. תיאר את החוויה הכואבת שחווה ודרש שינוי בהתנהלות על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד. דני רופ שעשרות סטטוסים של מחאה בנושא רשומים על שמו. טען כבר בעבר כי האיום האיראני הוא איום אמורפי ביחס לאיום הקיומי שמרחף על כל אזרחי ישראל שחשופים לרופאים לא מקצועיים ולתנאי אישפוז לא נאותים."אנשים מתים כמו נמלים באיכלוב לאף אחד לא איכפת." כתב בסמוך לפטירת אביו. היום הוא הגיע לוועדה כדי להשפיע ולגרום לשינוי.

בסיום הדיון המליץ אמנון כהן להוציא הנחיות ברורות ממשרד הבריאות שישנו את המציאות בשטח, כי "לא הגיוני שימשיך המצב בו הניתוח מצליח, אך החולה מת מזיהום מקרי" אמר."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר