מפתיע: עמותת השמאל עוזרת לחרדים להשיג פטור משירות צבאי

עמותת "פרופיל חדש" המזוהה עם השמאל הקיצוני, מסייעת בחודשים האחרונים לצעירים חרדים להשיג פטור. פעילה בעמותה: "יש עלייה בפניות אלינו מצד חרדים מי-ם". ואיך הצעירים החרדים יוצרים קשר עם פעילי השמאל? "אין להם אינטרנט או פייסבוק, אבל תמיד יש מישהו שמחובר לעולם הטכנולוגי ומפנה אותם אלינו" (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
שיתופי פעולה מעניינים בדרך ללשכת הגיוס (צילום ארכיון: פלאש 90)

"בחודשים האחרונים יש עלייה מתמדת בפניות אלינו מצד חרדים מירושלים שמבקשים עזרה וטיפים", כך אומרת בסוף השבוע רות לקנר־הילר, פעילה מוכרת בעמותת "פרופיל חדש" שמסייעת בדרך כלל לפעילי שמאל רדיקליים להשתחרר משירות צבאי.

לדבריה, בשיחה עם "ידיעות ירושלים", מאז ביטולו של חוק טל על ידי בג"צ, קיבלה העמותה לא מעט פניות מצעירים חרדים המבקשים להשיג את הפטור מהשירות הצבאי.

"אני אולי לא מסכימה איתם בנושאים אחרים, אך אם הם מגיעים אלינו לבקש עזרה להשתחרר מהגיוס אנחנו נמצאים שם בשבילם" אמרה לקנר־הילר במענה לשאלה האם היא רואה בעיה בסיוע לחרדים.

יוסי דוד סטודנט לתקשורת באוניברסיטה העברית, חרדי בעברו וכיון פעיל בעמותה, אמר למקומון הירושלמי כי: "חברה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה להכניס לספר החוקים שלה חוק גיוס חובה לכולם".

לדבריו של דוד: "רוב האנשים שפונים אלינו לא מציינים את השמות שלהם אלא רק מקבלים ידע איך להשתחרר מהצבא. כבר בשיחה הראשונה אני יכול לזהות אם מדובר בפונה חילוני או חרדי. לחרדים יש שפה מעט שונה, הם מתבטאים אחרת ויש להם גם תכונה מאוד מיוחדת - הם פונים רק בדקה התשעים. אני גם יכול לומר שבחודשים האחרונים קיבלנו פניות רבות מתושבי העיר מהמגזר החרדי. קיבלנו פניות גם מביתר עילית".

"אין להם אינטרנט או פייסבוק, אבל תמיד יש מישהו שמחובר לעולם הטכנולוגי ומפנה אותם אלינו" הוסיף דוד במענה לשאלה כיצד יוצרים צעירים חרדים קשר עם העמותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר