משטרת הכשרות חשפה מסעדות בכשרות מזויפת

משטרת הכשרות שמפעילה הרבנות הראשית החלה לפעול אמש בליווי שוטרים. הפקחים חשפו זיופי כשרות במעדניה בשוק מחנה יהודה בירושלים ובמסעדה ברחוב אגריפס (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: הרבנות הראשית)

משטרת הכשרות שמפעילה הרבנות הראשית לישראל החלה לפעול אתמול (ראשון), כאשר כבר בפעילות הראשונה חשפו זיופי כשרות.

כשהם מלווים בשוטרי משטרת ישראל ובצו חיפוש מבית המשפט, פשטו פקחי היחידה על מספר חנויות ומסעדות בירושלים: מעדניית הממוקמת בשוק מחנה יהודה ומסעדה ברחוב אגריפס.

במעדניה בשוק מחנה יהודה נתפסו עשרות תעודות הכשר בלתי חוקיות למוצרים שונים, מטעם גוף כשרות המכונה "הרב משה אָלוּן צרפת".

הגוף המדובר נבדק על ידי מחלקת היבוא ברבנות הראשית ונמצא כי השגחתו אינה מספיקה כדי לשווק מוצרים בארץ ככשרים מסיבות שונות, ביניהן חשד לסימון מוצרי חלב עכו"ם כחלב ישראל.

כמו כן נמצאו במקום מדבקות עם הסמל של הרב משה אלון, באופן המעורר חשד כי המדבקות מודבקות על גבי המוצרים על ידי עובדים מקומיים ולא על ידי המשגיחים בפסי הייצור באירופה.

על חלק מהתעודות שנתפסו נכתב בו זמנית "כשר לפסח" והכיתוב "לימות השנה בלבד" (אשר משמעותו בעגה הכשרותית היא כי המוצר אינו כשר לפסח) באופן המעמיד מכשול חמור. כפילות זו מגבירה את החשד לזיוף.

במסעדה שברחוב אגריפס נתפס "אישור השגחה" מטעם גוף בלתי חוקי המכונה "בד"צ כתר הכשרות". במקום לא נכח משגיח מטעם שום גוף. חלק מהגבינות המיובאות שנתפסו במקום היו ללא כל ציון כשרות כחוק ואין כל מידע באשר למקורן.

ראש היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, רפי יוחאי אמר: "מדובר בעסק מוכר אשר פעילותו מעוררת חשש שכיוון דווקא לציבור שומרי הכשרות באמצעות הבלטה של סימוני כשרות בלתי חוקיים. גם למסעדה וגם לחנות בשוק אין כל הכשר מטעם רבנות חוקית. לצערנו קיים חשש כי אזרחים רבים נכשלו. אנו מקווים שבעקבות הממצאים שהתגלו בפשיטה היום ניתן יהיה למצות את הדין עם החברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר