בג"ץ: מדוע לא לבטל את הבחירות למועצת הרבנות הראשית?

שופטי בג"ץ הורו אמש לשר הדתות נפתלי בנט להשיב בתוך 20 יום מדוע לא יבוטלו הבחירות למועצת הרבנות הראשית, בשל עתירה הטוענת לדיל פוליטי שרקם סגן שר הדתות (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חברי מועצת הרבנות הראשית אצל נשיא המדינה (צילום: אהרון והב - חדשות 24)

הבחירות למועצת הרבנות הראשית, הסתיימו מזמן, אך עדיין נמשך לו הוויכוח באשר לתוצאות, כאשר לדברי המתנגדים, חברי המועצת נבחרו כתוצאה מדיל פוליטי אותו רקם לכאורה סגן שר הדתות אלי בן דהן.

אתמול (שלישי) בג"ץ הורה לשר הדתות, נפתלי בנט, להשיב תוך 20 יום את תשובת משרדו מדוע יש להשאיר את תוצאות הבחירות שנערכו לפני שלושה חודשים.

"משום מעורבות פסולה של לשכת סגן השר לשירותי דת למען בחירתם מחדש של עשרת הרבנים שסיימו כהונתם במועצת הרבנות הראשית עבור לבחירות", נכתב בהחלטה להוציא צו על תנאי.

עו"ד מרדכי איזנברג, יו"ר "התנועה להגינות שלטונית", הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את מטרת העתירה: "המטרה היא להביא לקיומן של בחירות חדשות למועצת הרבנות הראשית לישראל, בהן יציגו רבנים פעילים ויצירתיים את מועמדותם לכהונה כחברי מועצת הרבנות הראשית. בכך נשיג את ריענונה של הרבנות הראשית ושיפור תפקודה בשעה קשה זו בה אנו זקוקים לרבנות ראשית הנהנית מאמון הציבור ותורמת לדמותה היהודית של מדינת היהודים".

עו"ד אייזנברג מאשים את מועצת הרבנות הראשית היוצאת בכך שתפקודה לוקה בחסר: "הכל תמימי דעים כי כקולקטיב נכשלה המועצה היוצאת במילוי תפקידיה שבחוק, מאליו מובן אם כן כי ההסכמים לבחירת המועצה היוצאת מחדש, היו בלתי ראויים".

בתנועה אומרים כי ככל שייקבעו בחירות חדשות תפעל התנועה להביא מידע מדויק לידיעת הבוחרים בדבר תפקוד חברי המועצה היוצאת כגון שיעור השתתפותם בישיבות המועצה בחמשת שנות כהונתם וכמו כן מספר הפעמים בהם הביעו עמדה לפרוטוקול בדיוני המועצה. הנתונים ידהימו את הציבור ויש לקוות כי הפעם ייבחרו גם מועמדים אחרים כאמור, טוענים בתנועה.

"יש לתקוף את השיטה לפיה די בקרבת משפחה או שייכות פוליטית בכדי לאייש משרות כה חשובות בחיי העם", סיכם עו"ד אייזנברג.

גורם שהשתתף לאורך כל הדיונים בבית המשפט מסביר כי מקורביהם של הרבנים הראשיים הנבחרים היו מעורבים תחילה בדיל וכעת כשהגיע הנושא לפתחו של בית המשפט, לפתע הם חזרו בהם: "אני ממליץ לך לכתוב שככלה הנראה מקורביהם של הרבנים הראשיים, שפעלו בעניין, טוענים כעת בבית המשפט שאין להם קשר לעניין וזו הסיבה להחלטת בג"ץ".

גורם אחר העריך כי יש סיכוי סביר שתוצאות הבחירות יבוטלו: "יש סיכוי גדול לביטול תוצאות הבחירות מפני שמדובר בהחלטה תקדימית לתת צו על תנאי וכי לא יעזרו כל תשובתם של מי מהעורבים בפרשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר