בואו לסייע: תינוקת נלקחה מהוריה ארבעה ימים לאחר שנולדה

אשת הטלוויזיה צופית גרנט, נרתמה לסייע לזוג חרדים הסובלים מפגיעה נפשית שבתם נלקחה מהם 4 ימים לאחר לידתה. גרנט והעמותה שבנשיאותה מחפשים אחר משפחה חרדית מאזור המרכז שתסכים לטפל בתינוקת בביתה תקופה של עד שלושה חודשים, כאשר בתקופה זו יתאפשר לזוג לפגוש את בתם בתדירות מספיקה ולקבל הדרכה בהתאם. כל הפרטים (חרדים, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

זוג הורים חרדים בשנות ה-20 לחייהם ממרכז הארץ הסובלים מפגיעה נפשית קלה, זכו לחבוק לפני כחודשיים בת ראשונה. אלא, שארבעה ימים אחרי שנולדה, הגיעו גורמי הרווחה והוציאו אותה מידי הוריה וזאת בטענה כי בשל פגיעתם הנפשית - הם לא יוכלו לגדל ילדה בביתם.

מאז, גדלה הפעוטה במשפחת "קלט" כך לפי תקנון משרד הרווחה; כאשר ילד זקוק להגנה מיידית, ניתן להעבירו באופן זמני למשפחת קלט, לקלט חרום בפנימייה, או למרכז חירום לילדים. מטרת ההעברה היא לספק לילד סביבה רגועה ומוגנת.

בשל כך, את בתם זוכים ההורים הביולוגיים לראות רק פעם בשבוע, וגם זאת למשך שעה אחת בלבד. מאז שנלקחה מהם הבת ועד היום, שהו ההורים לצדה שבע פעמים.

לטיפול בסיפור, התגייסה לאחרונה העיתונאית ואשת הטלוויזיה צופית גרנט שחוותה על בשרה מצב דומה; עקב הקשיים של אימה בגידולה, היא עברה להתגורר בגיל 9 בפנימייה. גרנט סבלה לא רק ניתוק מהוריה, אלא גם ממחלת הסכיזופרניה בה לקה אחיה. לאור זאת נענתה גרנט לפנייה שקיבלה מעמותת אנוש, והחלה בפעילות למען פגועי נפש בישראל. כיום, מכהנת גרנט כנשיאת עמותת "אנוש".‏

גרנט מרכזת כיום את הפעילות למען הזוג החרדי. בשיחה עם "כיכר השבת" היא סיפרה: "אני מעורבת מאוד בסיפור, לקחתי בו גם אחריות מסוימת, אני ביקשתי מגורמי הרווחה שיתנו צ'אנס להורים, הם צריכים לראות אם הם יכולים לגדל ילדה או לא, והם לא קיבלו את זה".

גרנט נפגשה עם ההורים ששמחו לשמוע שיש מישהי שמתגייסת למענם: "המפגש היה מאוד מרגש, הם אנשים מקסימים. פגשתי אותם פעמיים בשבועיים האחרונים, ומדובר באנשים נהדרים ממשפחה טובה. הם שמחו לראות שנלחמים בשבילם. מדובר במשפחה קשת יום וקשה להם למצוא מישהו שייצג אותו כמו שצריך, העניין הופך ללא פשוט. בכלל, יש איזו שהיא קלות בלתי נסבלת על לקיחת זכויות מפגועי נפש".

"אם יעבירו את הילדה לאימוץ אז נגמר הסיפור, וזה יהיה בלתי הפיך. הם לא יראו אותה", מזהירה גרנט מההשלכות העשויות להיות לצעד. "אבל בעזרת השם אנחנו מקווים שזה לא יקרה".

עו"ד יוסי נקר, המטפל אף הוא במקרה, מסביר כי העובדה שההורים לוקים בסוג מסוים של מחלה נפשית, לא בהכרח הופכת אותם ללא מסוגלים לגדל ילדה: "התינוקת הוצאה מהם עוד בבית החולים, אנחנו חושבים ואני רוצה לקוות שגם ברווחה חושבים כמונו, גם אנשים פגועי נפש מסוגלים לגדל את הילדה שלהם ולתת להם אהבה".

"אנחנו חושבים שמדינה כמדינה צריכה לתת את הסיוע, אנחנו לא במלחמה עם המדינה. אי אפשר ליצור קשר עם ילדה שאתה רואה רק פעם בשבוע ולמערכת אין פתרונות. אז אנחנו חושבים שאנחנו מוכרחים למצוא משפחה שתאושר על-ידי הרווחה לגדל את בתם". הוסיף הפרקליט.

ב'אנוש', מחפשים אחר משפחה שתסכים לטפל בתינוקת בביתה עד שלושה חודשים, כאשר בתקופה זו יתאפשר לזוג לפגוש את בתם בתדירות מספיקה ולקבל הדרכה בהתאם. המשפחה שתיבחר צריכה לקבל את אישור הרווחה. נדרשת משפחה חרדית מאיזור רמת גן, בני ברק, פתח תקוה, ציינה גרנט בעמוד הפייסבוק שלה בימים האחרונים.

משפחה שמעוניינת להירתם לטובת הזוג מתבקשת לפנות לעו"ד יוסי נקר בדוא"ל yossinakar@gmail.com.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר