ירוחם: רב קהילה החתים אברכים על ביטול המנויים ל"הפלס"

מנהיג הקהילה התורנית בירוחם, החתים מעל מאה תושבים בעירו על מסמך בו הם מתחייבים שלא להחזיק ולבטל מנויים לעיתון "הפלס" המזוהה עם הגר"ש אוירבך (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיתון הפלס (צילום: דובי קורן)

הפילוג הליטאי ממשיך להסעיר את הציבור החרדי: בעוד שעל פני השטח נראה כי קיימת בשבועות האחרונים רגיעה מסויימת במאבקים בין חלקי הציבור הליטאי, הרי שמאחורי הקלעים נמשך המאבק בעוצמה רבה.

ברבים מהישובים בארץ, מנסים רבנים ועסקנים המזוהים עם דגל התורה' להילחם באברכים המנויים על עיתון הפלס. הערב (שני) נודע ל'כיכר השבת' כי לפחות בחלק מהמקומות ניכרת הצלחה במערכה.

בישוב ירוחם בו מתגוררות משפחות רבות של ציבור אברכים ובני תורה הנמנים על בני הקהילה הליטאית, ספג השבוע הבטאון מכה קשה כאשר בעקבות הוראת רבה של הקהילה התורנית הגאון רבי מרדכי יהודה קראוס, ביטלו אברכים רבים את המנוי לעיתון.

הרב קראוס, יזם כתיבת מסמך עליו חתמו כמאה וחמישים בני הקהילה החרדית ביישוב, ולפיו הקהילה מתנהלת רק תחת הנהגתו של הרב - האוסר בתוקף על בני הקהילה לחתום מנוי לעיתון 'הפלס'. החותמים על המכתב הצהירו כי באם ברשותם מנוי לבטאון הרי שהוא יבוטל באופן מיידי,

הרב אוירבך, עמו מזוהה העיתון (צילום: אלי סגל)

בימים האחרונים, שרר בישוב הקטן מתח סמוי לגבי השאלה האם כל התושבים יחתמו על המסמך שבתחילה עורר התנגדות אצל חלק מהם הנמנים על תומכי תנועת בני תורה. אולם הערב מתברר, כי רובם ככולם של התושבים חתמו עליו. במסמך נכתב כי הלימוד במוסדות הקהילה בכוללים, תלמודי תורה ובתי ספר, יתאפשר אך ורק לאלו שיחתמו עליו.

תושב היישוב אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי לאחרונה הגיע לישוב סגן עורך הפלס ישעיהו ויין, ונאם במסגרת חוג בית בקהילה, דבר שעורר סערה וזאת מאחר והכינוס התקיים ללא אישורו של הרב. "אבל עכשיו כבוד התורה חזר ליישוב שלנו" אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר