מתקפה

ליצמן: ממשלה אנטישמית; בליכוד 'עומדים דום' לביבי

ח"כ יעקב ליצמן תקף את התנהלות הממשלה כלפי המגזר החרדי, ואת אי התנגדותם של חברי כנסת מהליכוד לצעדים: "כמו מהאו"ם, עומדים דום למפקד". ליצמן הביע זעם על דיון בו הוצע להחזיר את תכנית ויסקונסין למספר ישובים בהם רוב חרדי, ושאל: "זו לא רשעות לשמה? זו לא אנטישמיות לשמה?" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
תוקף. ח"כ יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

ח"כ יעקב ליצמן, שדוגל בשימוש ביד קשה נגד ממשלת נתניהו ומפלגת השלטון 'הליכוד ביתנו', יצא היום במתקפה חריפה נגד ממשלת ישראל, האשים את הממשלה באנטישמיות, וטען כי הסיעות החברות בה מאוחדות נגד הציבור החרדי בישראל.

ליצמן שעלה לנאום במסגרת הצעת אי אימון בממשלה, החל את נאומו בעקיצה ליו"ר 'יש עתיד' שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט: "בקריאות ביניים שאלתי קודם האם לפיד יודע אנגלית, אבל גם עברית הוא לא יודע, מה שהוא חשב פעם אח - מתברר כבן דוד בכלל, הוא אפילו לא יודע מה זה אח, אני מדבר אתו כל הזמן עברית והוא לא מבין, אולי הונגרית הוא מבין - יידיש בוודאי שלא".

ליצמון התייחס ל"מה שקורה היום בתוך הממשלה" ואמר: "בא שר החוץ קרי לדבר, מציע - מביא נייר, אני מניח שהכל לפחות מדווח לקבינט, זה תוקף את זה וזה תוקף את זה, אבל בדבר אחד לצערי כולם מאוחדים: השנאה לחרדים. על זה יש קונצנזוס".

ליצמן פנה לסגן השר המקשר בין הכנסת לממשלה ח"כ אופיר אקוניס ואמר: "אתה יודע שוועדת הכנסת ביטלה את תכנית ויסקונסין. ועדת העבודה בראשות חיים כץ אמרה חד משמעית שלא יהיה - ביטלו את זה לכולם".

"ביום ראשון שעבר, אני חבר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ויש שם ועדת משנה בראשות מיקי רוזנטל, ואז בוועדת משנה לא פחות ולא יותר מביאים איזה סוג של ויסקונסין קטן של רק שמונה יישובים - ערים - קטנים, ניסיון לשמונה ישובים".

"אתה יודע מי השמונה? ירושלים, בני ברק, אשדוד, קרית ספר, אלעד וביתר עילית. אום אל פחאם - כדי שיהיה ערבי אחד ונדמה לי עכו או עיר אחרת".

ליצמן האשים את הממשלה באנטישמיות: "אז אני אמרתי להם שהדיון הזה לא שייך לוועדת העבודה, זה שייך לדיון שהתקיים בו זמנית בממשלה על אנטישמיות. מה זה אומר לכם אם זה לא רשעות לשמה? זו לא אנטישמיות לשמה?. שמונה יישובים - שישה מהם רק לחרדים, אחד ערבי ואחד אני לא יודע מי זה".

ליצמן תקף שוב את הליכוד: "יש רק רשעות נגד החרדים ואתם בליכוד עומדים כמו באו"ם, עומדים דום למפקד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר