כעס על החזן ולמד: לדון לכף זכות

מוטי רובינשטיין, התפלל כמדי בוקר בבית הכנסת בפתח תקווה, אך כאשר כעס על "החזן האיטי", החליט ללמד עליו כף זכות. לאחר התפילה גילה כי מדובר בשמעון גרוס (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ההורים שמעון ומיכל גרוס, הבוקר בפתח תקווה (צילום: כיכר השבת)

הוי דן את כל האדם לכף זכות: הבוקר (שלישי) התרחש לו בבית הכנסת "אבי עזרי" בפתח תקווה, בו מתקיימים מדי יום מניינים רבים לתפילת שחרית, סיפור עם מוסר השכל חשוב בצדו.

באחד המניינים התקבצו להם כשלושים אברכים בכדי להתפלל את תפילת שחרית כשהם עטורים בתפילין וטלית. אלא שהתפילה שעוברת בדרך כלל באופן שגרתי - עברה היום באופן שונה, קצת איטי יותר.

"היום בבוקר התעצבנתי על חזן בבית הכנסת שמתפלל לאט מדי, לטעמי", מתאר מוטי רובינשטיין, אחד המתפללים, "חשבתי שהוא מכוון בתפילתו יותר ממה שצריך 'על הבוקר'. ראיתי עוד כמה מתפללים שחושבים כמוני אבל אף אחד לא האיץ בו, המשכנו להתפלל".

בפוסט שהעלה ברשת החברתית פייסבוק, כותב רובינשטיין: "פתאום התחלתי לדון לכף זכות. לך תדע לאיזו צרה הוא נקלע. נרגעתי והתחלתי גם אני לכוון יותר בתפילתי".

"אחרי התפילה", הוא מספר על הרגע שגרם לו לתובנות חדשות, "כאשר פניתי לצאת מבית הכנסת, ראיתי את החזן מקפל את טליתו ורציתי להעיר לו, בעדינות, במתק שפתיים, בדרכי נועם".

"אבל זה היה שמעון גרוס, אבא של יצחק ומיכאל", הוא חותם את הפוסט, שיותר מתמיד מלמד אותנו על החשיבות לדון לכף זכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר