הרב יצחק יוסף לשגריר ארה"ב: "ההלכה - בעד תהליך השלום"

הראשון לציון הרב יצחק יוסף נועד עם שגריר ארה"ב בישראל, ודן בתהליך השלום ועמדת ההלכה בנושא. "ההלכה בעד התהליך" אמר הרב לשפירו והדגיש: "כל ההיתר הוא רק הסכם שלום אשר בוודאות מונע שפיכות דמים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף ושגריר ארה"ב (צילום: כיכר השבת)

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו הגיע הצהריים (רביעי) ללשכתו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף ודן עמו במספר נושאים, בין היתר, העלה במהלך השיחה הגר"י יוסף את נושא המשך מאסרו של יהונתן פולארד.

הפגישה התקיימה לבקשתו של שגריר ארה"ב שהתעניין בעמדותיו של הגר"י יוסף בכל הנוגע לתהליך השלום.

הגר"י יוסף השיב לשגריר כי "עמדת ההלכה מאז ומתמיד הייתה בעד התהליך וכפי שהדבר בא לידי ביטוי בספריו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בספריו כאשר הוא היה הראשון לכתוב בנושא שטחים תמורת שלום".

הגר"י סייג את הדברים, והבהיר לשגריר כי "לא יתכן לעשות שלום שהוא איננו שלום אמת, וכי כל ההיתר הוא רק הסכם שלום אשר בוודאות מונע שפיכות דמים, כאשר כיום לא ברור שזהו המצב".

השגריר שפירו אמר לרב יוסף כי "תמיכתם של מנהיגים דתיים דוגמת הראשון לציון בתהליך יכולה לרכך את ההתנגדות בקרב חלקים רבים בדעת הקהל".

הרב יצחק יוסף התייחס גם לנושא ההתבוללות ביהדות ארה"ב והביע את דאגתו לנוכח המצב הקיים בנושא.

במענה לשאלות בנושא גיורים ויוחסין השיב הגר"י יוסף כי "יש לפעול בכוחא דהיתרא אך להקפיד שהדברים יהיו אך ורק במסגרת ההלכה שאין לזוז ממנה אפילו כקוצו של יוד".

השגריר סיפר לרב על הקשר שהיה לו עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל והביע את התפעלותו מההערכה הציבורית לה זכה מרן, ובאה לידי ביטוי בהלוויה הגדולה בה השתתפו קרוב למיליון איש.

בסיום הפגישה, העניק הגר"י יוסף לשגריר ספר מתולדות חייו של אביו הגר"ע יוסף זצ"ל ואמר לו כי "ראוי להמשיך את דרכו של מרן הן בנושא המדיני והן בנושא ההלכתי".

(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר