דחיית הערעור של אבוטבול

ח"כים חרדים: "זו החלטה פוליטית, בג"צ אנטי חרדי"

בפעם השנייה בתוך כשבוע, הנציגים החרדים יוצאים במתקפה נגד בית המשפט העליון. כעת, הם מבקרים את החלטת בג"צ לדחיית ערעור החרדים על הבחירות החוזרות בבית שמש, וטוענים כי ההחלטה היא אנטי חרדית. גפני: "היה ברור שביהמ"ש לא יוותר על ההזדמנות להוריד מתפקידו ראש עיר חרדי" (חרדים,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, אורי מקלב, מאיר פרוש ומשה גפני (צילומים: פלאש 90)

בפעם השנייה בתוך שבוע - החרדים נגד בג"צ: הפוליטיקאים החרדים הגיבו הצהריים (שלישי) בחריפות להחלטת בית המשפט העליון בראשות השופט אשר גורניס לדחות את עתירת משה אבוטבול ולקיים בחירות חוזרות בעיר בית שמש.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי בטוח שאבוטבול ינצח בבחירות חוזרות: "התערבות בית המשפט בהליך הדמוקרטי וההחלטה על בחירות חוזרות מצערת מאוד, נציג תנועת ש"ס אבוטבול יתמודד בשנית ואין לי ספק, שבעזרת השם, הוא ינצח בפער גדול יותר. הציבור בבית שמש יוכיח שאין מקום להתערבות של בית המשפט בהליך דמוקרטי" אמר.

ח"כ משה גפני טען כי "היה ברור שבית המשפט לא יוותר על ההזדמנות להוריד מתפקידו ראש עיר חרדי. אילו היה בסמכות בית המשפט לקבוע כי אלי כהן הוא ראש העיר, השופטים היו עושים גם את זה. מעולם לא תלינו תקוות בבית המשפט והדבר ברור ומוכח שוב ושוב".

ח"כ ישראל אייכלר מסר: "לא היו לנו שום ציפיות מערכאות המרימים יד בתורת משה. התשובה היהודית צריכה להינתן בקלפי בבחירת הרב משה אבוטבול לראש עירית בית שמש".

ח"כ אורי מקלב אמר כי ההחלטה הייתה ידועה מראש, "לא היתה לנו כל אשליה בתוצאת הדברים. בג"ץ חיזק שוב את עמדותיו האנטי חרדיות והחד צדדיות". והודיע כי "נפעל באחדות ואי"ה נצליח".

ח"כ יעקב אשר מסר בתגובה להחלטת בג"צ: "לבי עם תושבי נצרת שנקלעו לבחירות חוזרות רק בגלל החלטת בג"ץ לערוך בחירות חוזרות בבית שמש. מי אמר שפוליטיקה יש רק בכנסת?".

ח"כ מאיר פרוש, התייחס גם הוא לדחיית הערעור ואמר: "יש כעת הזדמנות להכריע את הבג"ץ בצורה דמוקרטית ולקבוע שמשה אבוטבול יהיה ראש העיר של בית שמש".

סגן ראש העיר בית שמש שמוליק גרינברג מסר בתגובה כי "אין ספק שהלחץ הציבורי השפיע ובית המשפט נסחף לאווירה התקשורתית המסיתה, ולא בחן בענייניות את חומר הראיות הדל והקלוש. צר לי לומר שאם זה היה במקום אחר, פסק הדין היה שונה. מצער מאד שהיכן שיש ניחוח חרדי, פסק הדין פועל בהתאם ולא לטובתנו".

"יום בו פוסלים בפס"ד נדיר וחסר תקדים בחירות דמוקרטיות על סמך שמועות ובדלי ראיות, הוא יום אבל לדמוקרטיה ולמדינת ישראל. אין לנו ספק שתושביה הנאמנים של בית שמש יוכיחו שוב כי לא ניתן ליטול את זכות הבחירה מידיהם ולא יועילו כל הניסיונות לשנות את תוצאות הבחירות. הציבור אמר את דברו פעם אחת ויאמר זאת בקול ברור שוב", אומר גרינברג.

כפי שדווח מוקדם יותר, הבחירות יתקיימו ביום שלישי, ט' באדר ב' תשע"ד, 11.3.14.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר